شناسهٔ خبر: 174159 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

انگلیس نمی تواند برای ایران شرط تعیین کند

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به نقش مخرب اروپا در بحث برجام، انگلیس نمی تواند برای از سرگیری مذاکرات وین و ایران شرط تعیین کند.

به گزارش «نماینده» عباس محمود زاده مشکینی در با اشاره به اظهارات تهدید آمیز وزیر خارجه انگلیس علیه ایران در مورد برجام، گفت: انگلیس سابقه خوبی در حافظه تاریخی ملت ایران ندارد و در توطئه های علیه جمهوری اسلامی مرموز عمل کرده است، در بحث هسته ای، این جمهوری اسلامی است که باید شرط تعیین کند.  

وی افزود: عملکرد انگلستان در بحث برجام بهتر از آمریکا نیست چون عمده چالش های جمهوری اسلامی ایران با غرب به نقش مخرب اروپا بر می گردد.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی در این توافق باقی ماندند تا ایران را وادار به ادامه اجرای تعهدات کنند که این همان پلیس بد و خوب است.

وی ابراز کرد: انگلیس برای ایران نمی تواند شرط تعیین کند بلکه جمهوری اسلامی است که شرایط را مشخص می کند که قبلا به وضوح آن را به طرف های غربی اعلام کرده است.

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: شرط ایران عبارت از لغو تحریم ها و راستی آزمایی آن ها است تا آمریکایی ها اثبات کنند که قابل اعتماد هستند سپس با یکدیگر مذاکره کنیم.

وی اظهار کرد: انگلیس و غرب تاکنون از هر گزینه ای که می توانستند علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند دریغ نکردند و اگر موردی وجود داشته باشد به این معناست که نتوانستند از آن بهره ببرند.

عباس زاده مشکینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی تمام گزینه هایش را روی میز دارد و در صورت ادامه بد عهدی غربی ها در اجرای تعهدات برجامی از آن استفاده خواهد کرد.

نظر شما