شناسهٔ خبر: 174148 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضازاده:

افزایش اختیار استانداران سبب تصمیم‌گیری سریع در مورد مسائل استان می‌شود

رضازاده عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس اعتقاد دارد افزایش اختیارات استانداران زمانی نتیجه مطلوب خواهد داشت که در حوزه اعتبارات نیز دست آنها باز باشد.

به گزارش «نماینده» یعقوب رضازاده با تأکید بر اهمیت افزایش اختیارات استانداران، گفت: تفویض مسئولیت به مدیران اجرایی استانها می تواند به پیشرفت و آبادانی کشور کمک شایانی کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استانداران نیز باید از میان مدیران کارآمد و انقلابی برگزیده شوند، اظهار کرد: در واقع افزایش اختیارات استانداران زمانی می تواند به نتیجه مطلوب برسد که مدیران اجرایی استان ها نسبت به مسائل اقتصادی، عمرانی، سیاسی و غیره دارای شناخت کافی باشند.

وی  با بیان اینکه وقتی استانداران جهادی، میدانی و عملیاتی باشند، تفویض مسئولیت به آنها می تواند به گره گشایی از مشکلات مردم ختم شود، ادامه داد: در این میان مسئله تخصیص اعتبارات نیز با دیدگاه استانی صورت بگیرد.این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی با توجه به شناختی که مسئولان استانی از مسائل مناطق تحت نظارت خود دارند، موضوع تخصیص بودجه نیز باید مطابق این نیاز آنها صورت بگیرد وگرنه تفویض اختیار نمی تواند به نتیجه مدنظر ختم شود.

عضو هیات رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در واقع با تحقق این مهم، مسئولان استانی می توانند در حوزه موضوعات استانی در لحظه اقدام به تصمیم گیری کنند تا امور سریع تر انجام شود؛ البته برخی از موضوعات به صورت ملی است که بدون شک باید در سطح کلان نسبت به آنها تصمیم گیری شود که این امر نیازمند ارائه نظر کارشناسی از سوی مسئولان استانی است.

نظر شما