شناسهٔ خبر: 174135 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گام مهم مجلس برای تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دستور کار هفته آتی مجلس، هدف از تصویب این لایحه را گسترش و بهسازی، مهارت آموزی و فراهم کردن زمینه های ایجاد اشتغال پایدار در کشور دانست.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور با اشاره به دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس، عنوان کرد: هفته آینده علاوه بر لایحه رتبه بندی معلمان، لایحه «نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» نیز از کمیسیون آموزش مجلس در دستور کار صحن علنی قرار دارد که این لایحه پس از تصویب اولیه در صحن مجلس مورد ایراداتی از جانب شورای نگهبان قرار گرفت.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه برای تقویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و به طور کلی تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین شده است، افزود: پس از اینکه شورای نگهبان به برخی از بندهای این لایحه مصوب مجلس ایراد گرفت، تمامی این ایرادات در جلسه کمیسیون آموزش برطرف و لایحه برای مطرح شدن در صحن، بارگذاری شد.

حاجی پور هدف از تصویب این لایحه را گسترش و بهسازی، مهارت آموزی و فراهم کردن زمینه های ایجاد اشتغال پایدار در کشور دانست و تصویب این لایحه را گامی مهم در جهت توسعه آموزش مهارتی برشمرد.

وی تصریح کرد: در این لایحه نحوه کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف می‌‎شود و تأکید دارد که استفاده از کمک‌های مذکور برای توسعه تشکیلات و پرداخت هزینه های مربوط به کارکنان ممنوع است.

حاجی پور یادآور شد: کلیه وجوه اهداء شده به حساب خزانه داری کل کشور واریز می شود و حداکثر ظرف یک ماه معادل ۱۰۰ درصد آن در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار می گیرد تا در محل مورد نظر اهداء کننده و در اولویت بعدی به ترتیب در مناطق محروم و مناطق دیگر به مصرف برسد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: این لایحه هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد و امیدواریم با تأیید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ شود.

نظر شما