شناسهٔ خبر: 174120 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شریعتی نیاسر:

لزوم فعالیت بیشتر کمیسیون‌ها به دلیل محدودیت زمان صحن/ غنای قوانین در گرو فعالیت نمایندگان است

شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم اعتقاد دارد نمایندگان نمی توانند نسبت به همه موضوعات مطرح شده در مجلس اشراف داشته باشند لذا هر چه کمیسیون‌ها وقت بیشتری را در بررسی امور صرف کنند، قوانین مطلوب تر خواهد بود.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر در خصوص اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی، گفت: زمان جلسه صحن علنی قوه مقننه دارای محدودیت است از این رو باید اقدامات کارشناسی و تخصصی امور در کمیسیون ها انجام شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی دقیق تر طرح ها و لوایح در کمیسیون ها سبب پخته تر و کامل تر شدن قوانین می شود، اظهار کرد: در واقع کارشناسان دستگاه ها، مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات و دیگر افراد نخبه می تواند در جلسات کمیسیون ها حضور یابند و نظرات مشورتی خود را نسبت به مسائل مطرح کنند اما این مهم در صحن امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس سبب افزایش کارکرد کمیته های تخصصی نیز خواهد شد، ادامه داد: بنابراین تقویت نقش کمیسیون ها می تواند مفید واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه عموما نمایندگان در صحن علنی نسبت به نظر کمیسیون ها تخصصی دقت نظر دارند و این امر روی آرای آنها تاثیر می گذارد، افزود: این مهم نشان می دهد نقش کمیسیون ها کلیدی است و ازیرا موضوعات متعدد در مجلس مطرح می شود و نمایندگان نمی توانند نسبت به همه آنها اشراف داشته باشند لذا طبیعی است هر چه کمیسیون ها وقت بیشتری را در بررسی امور صرف کنند، قوانین مطلوب تر خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: غنای طرح ها و لوایح بستگی به فعالیت بیشتر نمایندگان در کمیسیون ها دارد که این امر می تواند سبب کامل بودن، مانع بودن و جامع بودن قوانین شود.

نظر شما