شناسهٔ خبر: 174119 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین وضعیت طرح بررسی تشکیل استان‌های جدید در مجلس

مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح‌های تشکیل استان‌های اصفهان، کرمان و سیستان و بلوچستان را در این کمیسیون تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» روح‌الله نجابت سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های نمایندگان مبنی بر ایجاد چند استان جدید، گفت: طرح‌هایی از جمله تقسیم برخی از استان‌ها از جمله سیستان، اصفهان، فارس و کرمان  و ایجاد استان‌های جدید به کارگروه تخصصی ارجاع شده است که در جلسه قبلی کمیسیون ابوترابی نماینده نجف‌آباد، جمع‌بندی کارگروه را به اعضای کمیسیون ارائه داد.

وی با بیان اینکه ادامه رسیدگی به این طرح ها در دستورکار جلسه اخیر اعضای کمیسیون شوراها قرار داشت، افزود: پیشنهاد کارگروه تقسیمات کشوری با موضوع ایجاد استان‌های جدید (استان سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس و کرمان) بررسی شد که نهایتا استان فارس از این امر حذف و مقرر شد این پیشنهاد برای بررسی بیشتر به کارگروه ارجاع شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به دستور کار دیگر این جلسه، اظهار کرد: رای‌گیری درباره تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان از دیگر دستور کارهای اعضای کمیسیون بود که اعضا با این طرح موافقت کردند و طرح جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.

نجابت بیان کرد: در این جلسه همچنین ماده ۵۶ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور نیز مورد بحث قرار گرفت اما به دلیل کمبود وقت بررسی‌ها نیمه‌تمام ماند و به جلسه آینده کمیسیون موکول شد.

به گزارش تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس در تشریح جزئیات طرح‌های ایجاد استان‌های جدید به تسنیم  گفته بود که بر اساس این طرح‌ها سیستان و بلوچستان به ۴ استان، اصفهان به ۲ استان، (اصفهان و گلساران) و کرمان به ۲ استان کرمان شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

نظر شما