شناسهٔ خبر: 174118 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمدصالحی:

قانون انتخابات شوراها نیاز به بازنگری دارد/ هرگونه تخلف توسط اعضای شوراها تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد

محمدصالحی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، با بیان اینکه قانون انتخابات شوراها قطعا نیاز به بازنگری دارد گفت: افرادی که معتقدند اعضای شورای شهر بعد از چند دوره فعالیت مرتکب فساد می‌شوند مستندات لازم را ارائه دهند تا مسئولان مربوطه با متخلفان برخورد کنند.

به گزارش «نماینده» حسین محمدصالحی دارانی با اشاره به انتقاداتی مبنی بر تداوم حضور برخی اعضای شورای شهر، گفت: قطعا قانون انتخابات شوراها نیاز به بازنگری دارد چرا که در انتخابات سال ۱۴۰۰، بسیاری از اشکالات و ایرادات در اجرای این قانون مشاهده شد.

بازنگری قانون انتخابات شوراها در دستورکار مجلس قرار دارد

نماینده مردم فریدن و چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس این موضوع را در دستورکار قرار داده و در حال بررسی آن است تا یکسری تغییراتی در آن اعمال کند، همچنین مقرر شده که وزارت کشور نیز لایحه پیشنهادی خود را در این مورد ارائه دهد.

وی تصریح کرد: البته این موضوع که انتخاب مکرر برخی افراد برای عضویت در شوراهای شهر و روستا باعث بروز تخلفات می‌شود حرف منطقی نیست چرا که برای شرکت در انتخابات شوراها شرایطی تعیین شده است که افراد بر اساس آنها تایید می‌شوند.

محمدصالحی خاطرنشان کرد: اگر افرادی که در دوره‌های گذشته عضو شوراهای شهر و روستا بودند، مجدد انتخاب شده‌اند، از توانمندی لازم برخوردار هستند که مردم به آنها رای داده‌اند تا مجددا در این جایگاه قرار گیرند، ضمن اینکه اگر برخی معتقد هستند که این اقدام موجب فساد می‌شود موارد فساد را با مستندات لازم ارائه دهند تا  قوه قضاییه، هیات‌های نظارت و هیات مرکزی حل اختلاف شوراها به شکایات در این زمینه رسیدگی کرده و با متخلفان برخورد کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: برخی ممکن است تصور کنند افرادی که برای چند دوره متوالی در انتخابات شوراهای شهر و روستا پیروز می‌شوند پشت پرده اقداماتی را انجام داده‌اند اما این موارد ارتباطی با قانون انتخابات ندارد چرا که قانونگذار شرایطی را  برای عضویت در شوراها تعیین کرده است و افراد واجد این شرایط می‌توانند به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این مطالبه مردمی هم دغدغه مجلس و هم دولت است که  قانون انتخابات شوراها به نحوی اصلاح شود که تاثیرگذار باشد و زمینه مشارکت بسیاری از افراد به ویژه جوانان تحصیلکرده را نیز در انتخابات فراهم کند.

نظر شما