شناسهٔ خبر: 174116 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سرگزی با اشاره به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران:

رحمان جاوید بدون ارائه مستندات فقط به دنبال محکومیت جمهوری اسلامی ایران است

سرگزی رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران سیاسی و کذب بوده لذا جاوید رحمان مستندات مربوط به اعدام افراد زیر ۱۸ سال را به جمهوری اسلامی ارائه کند .

به گزارش «نماینده» محمد سرگزی در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این گزارش جنبه سیاسی دارد به این دلیل که بحث اعدام افراد زیر ۱۸ سال را در کشورمان نداریم و هیچ فردی در این رده سنی اعدام نشده است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس یازدهم ادامه داد: جاوید رحمان اعلام کرده جمهوری اسلامی با وجود پذیرش کنواسیون حقوق کودک اقدام به اعدام می کند که اساسا کذب محض است و چنین موردی وجود ندارد.

وی افزود: گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران اگر مواردی در رابطه با آنچه گفته شده دارد آن را به مسئولان جمهوری اسلامی برای بررسی ارائه کند.

سرگزی تصریح کرد: حرف های  جاوید رحمان باید مستند باشد چرا که صحبت های بی پایه و اساس دلیل بر محکومیت نیست لذا اظهارات بر اساس مدرک باشد.  

وی عنوان کرد: او مدعی شده اعدام ها در ایران ها جنبه سیاسی  دارد در حالی که اعدام ها در حوزه جرائم بغی و مواد مخدر بوده و با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بسیاری از موارد که احتمال اعدام در آن وجود داشته حذف و تبدیل به مجازات حبس شده است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس یازدهم تصریح کرد: اعدام ها در حوزه موارد مخدر با تغییر در قانون مجازات اسلامی بسیار  محدود شده مگر اینکه حجم مواد مخدر کشف شده از متهمان بالا باشد که منجر به صدور و اجرای حکم اعدام  شود.

وی با اشاره به ادعاهای بی پایه و اساس رحمان جاوید درباره انتخابات ۱۴۰۰ یاد آور شد: متاسفانه همیشه اظهارات بی مبنا مطرح می شود تا جمهوری اسلامی ایران را محکوم کنند، ادعای گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران صحیح نیست چرا که مردم بهترین ناظران انتخابات هستند.   

سرگزی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب به بهانه ها و شگردهای مختلف خواستند محدودیت های زیادی را برای دولت و مردم ایران ایجاد کنند لذا در این راستا دهه های اخیر به حوزه هایی ورود کردند به زعم خودشان دفاع از حقوق بشر است .

وی خاطر نشان کرد: در این سال ها با ارائه گزارش های بی پایه و مستند در راستای متهم کردن جمهوری اسلامی گام برداشتند،قطعا اینگونه موارد خللی در خدمت به مردم ایجاد نخواهد کرد.

نظر شما