شناسهٔ خبر: 174103 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برخی شهرها با جمعیت ۲۰۰ هزار نفری فقط یک پزشک متخصص دارند

پزشک عضو کمیسیون بهداشت و درمان کشور با اشاره با اشاره فقدان توزیع عادلانه پزشک در همه نقاط کشور بویژه مناطق محروم گفت: باید این ایراد نظام بهداشت و درمان را سریعا برطرف کنیم.

به گزارش «نماینده» ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره کمبود پزشک در کشور اظهار داشت: متاسفانه اکثر پزشکان در کلان شهر و مراکز شهرها تجمع دارند و در این شهرها گاها سرانه پزشک بیش از جمعیت آنجاست. 

وی افزود: باید سیاست های بهداشتی و نظام سلامت کشورمان به گونه ای باشد که چرخه توزیع پزشک و متخصصان در همه نقاط کشور به خوبی کار کند و پذیرفتی نیست که پزشکان جوان بلافاصله بعد از پایان طرح خود راهی مراکز شهرها شود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: می توانیم با استفاده از افزایش خدمات و حمایت و تخفیف ها سعی کنیم که پزشکان را در شهرهای کم برخوردار نگه داریم و از تخصص آنها استفاده کنیم نه اینکه آنها را در انبوهی از مشکلات رها کنیم که در آن صورت شاهد خواهیم بود در برخی شهرهای کوچک و با جمعیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر یا پزشک متخصصی وجود ندارد و یا اینکه فقط یک پزشک دارند. 

فاضلی گفت: فقدان پزشک و یا متخصص در برخی شهرهای کوچک و دور از مراکز شهرها باعث شده که در صورت بروز کوچکترین بیماری، اعضای خانواده باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت را برای رسیدن به پزشک و بیمارستان طی کنند در حالی که این موضوع بخشی از ایرادات نظام بهداشت و درمان کشور است که باید آنرا اصلاح کنیم. 

نظر شما