شناسهٔ خبر: 174097 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همتی مطرح کرد؛

تشکیل دولت فراگیر و برگزاری انتخابات تنها راهکار حل مشکلات مردم افغانستان

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه تشکیل دولت فراگیر و برگزاری انتخابات تنها راهکار حل مشکلات مردم افغانستان است، گفت: سرنوشت مردم این کشور باید به دست خودشان رقم بخورد، کشورهای همسایه نیز در نشست مشترک دنبال تسهیل همین موضوع هستند.

به گزارش «نماینده» حسن همتی با یادآوری تحولات افغانستان و اشاره به نشست پیش روی وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان، گفت: امنیت افغانستان در تامین و ثبات امنیت تمامی کشورهای همسایه‌اش تاثیرگذار بوده لذا این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. از همین رو کشورهای همسایه افغانستان در پی تحولات این کشور نشستی را برگزار کردند اما به جمع‌بندی و نتایج مشخصی نرسیدند لذا قرار شد دومین نشست در سطح وزرای خارجه در تهران برگزار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تشکیل دولت فراگیر و برگزاری انتخابات تنها راهکار حل مشکلات مردم افغانستان است، در واقع سرنوشت مردم این کشور باید به دست خودشان رقم بخورد. همسایگان بر این موضوع تاکید دارند و در تلاشند با ارایه پیشنهادات موثر تحقق آن را تسهیل ببخشند.

وی افزود: همسایگان باید از انجام اقدامات تحرک آمیز پرهیز و از ایجاد موانع جلوگیری کنند، نتیجه نشست همسایگان افغانستان باید ارتقاء امنیت این کشور باشد، البته این کشورها هم همین مسئله را دنبال می‌کنند. امیدواریم که حکومت فعلی افغانستان همراهی لازم را داشته باشد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تشکیل دولت فراگیر و مردمی به توسعه مناسبات سیاسی و غیره افغانستان با همسایگان و کشورهای دیگر کمک می‌کند، این موضوع در امنیت و آرامش مردم افغان و همسایگان کمک می‌کند. البته مجموعه‌های داخلی افغانستان هم باید به تشکیل دولت فراگیر کمک کنند.

نظر شما