شناسهٔ خبر: 174092 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تشکیل «وزارت آب و محیط زیست» عوام فریبانه و بدون توجیه است

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به بیان توضیحاتی درباره طرح برخی نمایندگان مجلس برای تشکیل وزارت آب و محیط زیست پرداخت.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره طرح تشکیل وزارت آب و محیط زیست اظهار کرد: من معتقدم که به جای توسعه ساختارها، بهتر است روش ها را تصحیح و اقدام به مقررات زدایی کنیم. 

قادری در ادامه بیان کرد: باید فضا و شرایط را برای سرمایه گذاری مساعد کنیم، قید و بند ها را برداریم و این روش ها که به طور مرتب دستور ها و قوانین و وزارت خانه ها را بیشتر کنیم و به این شکل اشتغال دولتی را افزایش دهیم را کنار بگذاریم؛ زیرا این روش ها دیگر جواب نمی دهد و اقدامات عوام فریبانه  و بدون توجیه است. 

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: ممکن است برخی مواقع ساختارها در هم ادغام شوند و برخی از نهادهای غیرپاسخگو را پاسخگو کنیم، اما واقعیت قضیه این است که سازمان محیط زیست ما بیش از اینکه حفاظت از محیط زیست باشد، سازمانی است که جلوی رشد محیط زیست و تولید را گرفته است. 

این نماینده مجلس یازدهم خاطر  نشان کرد: به جای اینکه از روش های بازدارنده و قفل کردن استفاده کنیم باید راهکار را معرفی کرد؛ یعنی محیط زیست و قوانینش باعث نشود تولید با توقف مواجه شود.

نظر شما