شناسهٔ خبر: 174065 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

سند همکاری ایران-ونزوئلا نیازمند تصویب در مجلس است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سند همکاری ۲۰ ساله ایران-ونزوئلا باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی و در صحن به تصویب برسد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص سند همکاری ۲۰ ساله ایران-ونزوئلا، اظهار کرد: براساس اصل ۱۲۵ قانون اساسی، امضای عهدنامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و این سند راهبردی نیز مشمول این قانون است.

وی ادامه داد: سند همکاری ۲۰ ساله ایران-ونزوئلا برای عملیاتی شدن باید مراحل اداری و تشریفاتی خود را طی کند؛ این سند همکاری باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بررسی و در صحن به تصویب برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هنوز این سند در مجلس اعلام وصول نشده است، افزود: سند همکاری ۲۰ ساله ایران-ونزوئلا را باید برنامه‌ای سیاسی-راهبردی، اقتصادی و فرهنگی دانست که از نگاه دو طرف سویه‌های همه‌جانبه روابط را در افقی بلندمدت دنبال می‌کند و هم‌اکنون این سند در مرحله کارشناسی میان دولت‌های دو کشور قرار دارد.

به گزارش آنا، در روزهای گذشته، وزیر خارجه ونزوئلا در سفری به ایران اعلام کرد که دو کشور قصد دارند به‌ زودی یک سند همکاری ۲۰ ساله امضا کنند؛ قرار است «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران سفر کند و در این سفر، سند همکاری میان دو کشور امضا شود.

نظر شما