شناسهٔ خبر: 174058 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آغاز بهره برداری از شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه های فتح و آزادگان

تونل سیلاب شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه های فتح و آزادگان، عصر روز یکشنبه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده» عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق، تکمیل شبکه مدیریت سیلاب غرب پایتخت را براساس سند طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی و با توجه به توسعه سریع مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران ضروری دانست و گفت: احداث سامانه‌های سه گانه شبکه مدیریت سیلاب غرب تهران نه تنها سبب ارتقای ایمنی مناطق ۲۱ و ۲۲ شهرداری تهران مقابل خطر سیلاب خواهد شد بلکه اراضی محدوده شهرقدس، باغستان، بزرگراه‌های شهید خرازی، شهید لشگری و فتح، آزادراه‌های تهران- کرج و تهران- ساوه و محور تهران- شهریار را مقابل سیلاب‌های احتمالی ایمن می‌سازد.

وی با بیان اینکه شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه فتح به عنوان یکی از اجزای شبکه مدیریت سیلاب غرب پایتخت، وظیفه جمع‌آوری و هدایت رواناب‌های این بزرگراه به رودخانه کن را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: طول این شبکه که با دستگاه میکرو تی بی ام (Micro TBM) حفاری و به روش لوله رانی مکانیزه (Pipe jacking) احداث شده به ۲۰۶۴ متر می‌رسد. ضمناً قطر لوله‌های مورد استفاده در این شبکه ۱۶۰۰ میلیمتر است.

شعبانی پروژه احداث شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه آزادگان را شامل ۳ مقطع اجرایی به منظور انتقال رواناب‌های بالادست این بزرگراه و نیز بخشی از محدوده منطقه ۱۸ خواند و افزود: در حالی که قطعه شماره یک شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه آزادگان به طول ۲۳۷۵ متر در آبان ماه سال ۱۳۹۹ وارد مدار شد، قطعات ۲ و ۳ این شبکه مجموعاً به طول ۴۱۷۴ متر تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه آزادگان به روش لوله گذاری (لوله‌های پلی اتیلن به اقطار ۱۴۰۰، ۱۸۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۵۰۰ میلیمتر) و اجرای باکس بتنی با ابعاد ۳ در ۲.۵ متر احداث شده است. ارزش ریالی شبکه‌های مدیریت سیلاب بزرگراه‌های فتح و آزادگان به ۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

نظر شما