شناسهٔ خبر: 174029 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری مطرح کرد؛

لزوم معرفی استانداران جدید بدون توجه به فشارهای سیاسی و از بین گزینه‌های بومی استان‌

آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به تجربه و کارآمدی در معرفی استانداران موجب عدم رسیدن دولت سیزدهم به اهداف و برنامه‌هایش می‌شود، گفت: وزیر کشور بدون توجه به لابی‌ها و فشارهای سیاسی و تمرکز بر ظرفیت افرد بومی استان‌، استانداران جدید را معرفی کند.

به گزارش «نماینده»  محمدحسن آصفری با اشاره به شرایط و ویژگی‌های استانداران جدید، گفت: با توجه به اختیارات بالای استانداران، وزارت کشور و دولت باید افراد توانمند، با تجربه، کارآمد و لایق را انتخاب و معرفی کنند. مقام معظم رهبری فرمودند که به شاخص جوان‌گرایی در انتخاب مدیران توجه شود اما نگاه صرف به شاخص جوان‌گرایی و عدم توجه به توانایی و شایستگی افراد آسیب رسان است. ما از ظرفیت افراد سن بالا با روحیه جوان و جهادی نیز برخورداریم و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم افزود: کنار گذاشتن تجربه و کارآمدی موجب عدم رسیدن دولت سیزدهم به اهداف و برنامه‌هایش می‌شود. انتظار می‌رود دولت در انتخاب استانداران با تومأنینه و بدون توجه به لابی‌ها و فشارهای سیاسی از ظرفیت افرد بومی استان‌ استفاده کند.

وی ادامه داد: وزارت کشور باید افرادی را بعنوان استانداران جدید انتخاب کند که با تدبیر بوده و روحیه جهادی داشته باشند و بتوانند برنامه‌محور حرکت کنند. دولت می‌تواند از نظر مشورتی نمایندگان مجلس هم برای معرفی استانداران استفاده کند البته ما مخالف این هستیم که نماینده‌ای با استفاده از جایگاهش، افراد نزدیک به خود را به دولت تحمیل کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با معرفی افراد غیر متخصص و غیر مربوط به حوزه مدیریت کلان استان، قطعا نمی‌توان شاهد ساماندهی، مدیرت مشکلات و رفع دغدغه‌های مردم بود.

نظر شما