شناسهٔ خبر: 174003 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

راه‌اندازی ۲ "همراه‌سرا" جدید در منطقه ۶/ فعالیت مجدد همراه‌سرای جوادالائمه در مجاورت بیمارستان امام

شهرداری شهردار منطقه ۶ از راه‌اندازی دو همراه‌سرای جدید برای اسکان همراهان بیمارستان در این منطقه خبر داد و گفت: با توافقی هم که انجام شده، به‌زودی همراه‌سرای مجاور بیمارستان امام خمینی(ره) فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده» مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ با اشاره به وظایف شهرداری تهران اظهار کرد: مجموعه شهرداری وظایف سازمانی را به عهده دارد و در کنار آن به موضوعات و وظایف انسانی خود توجه ویژه‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی "همراه‌سرای بیماران" در مجاورت بیمارستان در منطقه اشاره کرد.

وی افزود: البته این مسئله به عهده مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است اما باتوجه به همکاری‌های بین مجموعه‌های خدماتی، شهرداری منطقه نیز در همین راستا ورود جدی را برای اسکان همراهان بیماران در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) انجام داده است.

شهردار منطقه ۶ خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ قراردادی بین مالک همراه‌سرای جوادالائمه و شهرداری منطقه به امضا رسید که بر اساس آن، همراهان بیماران در مجاورت بیمارستان امام خمینی (ره)  به همراه سرای جوادالائمه مراجعه می‌کردند و این قرارداد تا تاریخ ۱۹ تیر ماه امسال ادامه داشت؛ این قرارداد هر ساله با برگزاری مناقصه  تمدید می‌شد اما هم‌اکنون به چند دلیل این قرارداد تمدید نشده است!

وی درباره چرایی عدم تجدید قرارداد با پیمانکار همراه سرا گفت: عدم وجود نقدینگی و عدم استاندارد بودن همراه‌سرای جواد الائمه از مواردی بوده که ما هنوز نتوانستیم این قرارداد را تمدید کنیم که البته به پیمانکار اعلام شده که برای بازسازی ملک اقدام کند تا در ماه‌های آتی، قرارداد جدید منعقد شود که در این بخش رایزنی‌های لازم انجام شده است.

رنجبریان در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری تهران، ملک مجاور بیمارستان و همراه‌سرای فعلی (جوادالائمه) را مجددا برای همراهان بیمار تمدید نکرده است، اظهار کرد: در چند نوبت با مالک وارد مذاکره شدیم و حتی حاضر بودیم اجاره بیشتر بدهیم و حتی ملک را تهاتر کنیم اما چون ملک شخصی است، مالک ساختمان این مسئله را نپذیرفت اما در هر صورت باز هم کوتاه نیامده‌ایم و همانطور که گفته شد با رایزنی‌های انجام شده مجددا این مکان مورد استفاده همراهان بیماران بیمارستان امام خمینی(ره) قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: در حال حاضر یک ساختمان ۹ طبقه (۷ طبقه روی زمین و ۲ طبقه زیر زمین) با امکانات رفاهی مجهز و باشگاه با ظرفیت ۱۰۰ تخته در خیابان خردمند جنوبی توسط شهرداری تهران اجاره شده است و انشاءالله تا پیش از آغاز فصل سرما، این مکان مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

رنجبریان درباره فاصله این همراه‌سرا با بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: همراهان بیماران می‌توانند در یک بازه زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه با وسیله نقلیه خود را به این مکان برسانند.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای همراهان بیماران بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: با رایزنی که با همراه سراهای مناطق ۲ و ۱۱ انجام شده است، افراد می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از مددکاری بیمارستان به این همراه‌سراها مراجعه و اسکان پیدا کنند.

شهردار منطقه ۶ گفت: همچنین در خیابان نصرت نیز یک زمینی از سوی شهرداری  به بیمارستان امام خمینی(ره) واگذار شده است و قرار است در چهار طبقه بنای احداث شود که  هزینه این بنا توسط خیرین پرداخت خواهد شد و بهره‌برداری توسط مسئولان بیمارستان انجام خواهد شد که پیش بینی می‌شود تا ۲۲ بهمن این مکان به بهره‌برداری برسد همچنین در خیابان ارومیه - میدان جمهوری خانه‌ای نیز در ۴ طبقه تحت عنوان "خانه عماد" برای همراهان کودکان پیوندی و سرطانی در نظر گرفته شده است.

نظر شما