شناسهٔ خبر: 173991 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباسی :

اشتباه رئیس شورای شهر کرج قابل گذشت نیست/شهرداری رویه غلط فعلی را اصلاح کند

علیرضا عباسی رئیس مجمع نمایندگان استان البرز گفت: از آنجایی که انتظارات مردم از جریان انقلابی بالاست اشتباه رئیس شورای شهر کرج قابل گذشت نیست و شهرداری باید به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی رویه غلط فعلی را اصلاح کند.

به گزارش «نماینده» علیرضا عباسی  با اشاره به حواشی بوجود آمده درباره سوء استفاده رئیس شورای شهر کرج از بیت المال گفت: مردم در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ به یک جریانی اعتماد کردند تا مجموعه انقلابی سر کار بیاید و کارهای انجام نشده قبلی را انجام دهد؛ یکی از مباحثی که مردم به جریان انقلاب اعتماد کردند حفظ بیت المال بود. اگر یک تفکر انقلابی را سر کار می‌آوریم هدفمان این است که این افراد بیشتر از همه تلاش کنند.

وی افزود: انتظار مردم از مجموعه انقلابی بسیار بالاست؛ اگر یک فرد عادی جایی اشتباه کند شاید قابل گذشت باشد ولی اگر این اشتباه را مجموعه انقلابی انجام دهد این موضوع قابل گذشت نیست، بنابراین نمایندگان استان البرز به عنوان نماد تفکری که مردم به آن اعتماد کردند معتقدند که جریان انقلابی باید نهایت دقت و تلاش را در حفظ اموال بیت المال داشته باشد.

عباسی بیان کرد: ما نباید بیاییم شرایط را متفاوت از دیگران ببنیم و از خدماتی استفاده شود که مردم نتوانند از آن بهره ببرند؛ شهرداری کرج باید نهایت دقت را در واگذاری اموالش به دیگران داشته باشد. اشتباهی که از سوی رئیس شورای اسلامی شهر کرج رخ داد به هیچ وجه نباید مجددا تکرار شود چون مردم نباید این موضوع را احساس کنند که جریان انقلابی امتیازات خاصی را برای خودش قائل است.

رئیس مجمع نمایندگان البرز در مجلس یازدهم اظهار کرد: مردمی که در شهر زندگی می کنند حداقل امکانات را ندارند و بعضا در امورات شان مانده‌اند وقتی چنین مواردی را می شنوند اعتمادشان از مسئولان سلب می شود. مردمی که حداقل امورات زندگی شان را به سختی می‌گذارنند وقتی می بینند فرزند یکی از مسئولان از ماشین گران قیمت بیت المال سوءاستفاده می کند این موضوع برای آن ها قابل قبول نیست و باید تلاش شود تا دیگر اینگونه اتفاقات رخ ندهد.

عباسی ابراز کرد: دستگاه های نظارتی باید این نوع موضوعات را رسیدگی کنند و ما نمایندگان استان البرز از جریان انقلابی، قائل به امر به معروف و نهی از منکر هستیم. امر به معروف و نهی از منکر یک امر واجب فراموش شده است که معمولا به آن توجه نمی کنیم لذا ادامه این روند منجر به اتفاقات بدتری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز گفت: متاسفانه برخی از موارد در شهرداری کرج به رویه تبدیل شده و از سالیان قبل وجود داشته ولی این رویه برای جریان انقلابی پذیرفته شده نیست. مجموعه شورای شهر و شهرداری که حاصل اعتماد مردم به جریان انقلابی است در گام اول ایرادات گذشته را باید برطرف کنند؛ اگر مواردی بوده که منجر به واگذاری امکانات خاص به برخی از افراد بوده از تکرار چنین موضوعی باید جلوگیری شود.

عباسی تصریح کرد: درست است که این رویه از قبل بوده ولی این موضوع دلیل برای صدور مجوز برای برخی از امکانات خاص توسط جبران انقلابی نیست بنابراین در گام اول شهرداری باید رویه غلط کنونی اصلاح کند و در گام بعدی شورای شهر نظارت لازم بر شهرداری به منظور  تغییر این روند را داشته باشد.

وی یاد آور شد: افراد وابسته به جریان انقلابی که مردم به آن ها اعتماد کردند باید مراقبت لازم نسبت خودمان و اطرافیانمان داشته باشیم تا چنین اتفاقی دیگر رخ ندهد زیرا تکرار چنین موارد موجب نا امیدی مردم از جریان انقلابی خواهد شد. در سنوات گذشته یک سری امکانات و تسهیلاتی را شهردار داشته که بر اساس برداشت خودشان به افراد مختلف می دادند که می توانست شامل  شورای شهر یا سایر دستگاه های اجرایی باشد.

عباسی تصریح کرد: مردم انتظار دارند که جریان انقلابی در این وادی ها دیگر قرار نگیرد و دیگر موضوعاتی مانند ویژه خواری و انحصار بر اساس منافع شخصی نباید از این پس وجود داشته باشد. اگر واگذاری خودروی شهرداری کرج به رئیس شورای شهر غیر قانونی بوده این روند باید اصلاح شود در غیر این صورت از آنجایی که این اقدامات خلاف عرف محسوب می شود  لذا جریان انقلابی باید این موضوع را اصلاح کند.

نظر شما