شناسهٔ خبر: 173982 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

همتی:

برگزاری نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان زمینه‌ساز گفتگوهای داخلی می‌شود

حسن همتی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برگزاری نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان می تواند زمینه ساز گفتگوهای داخلی در این کشور باشد.

به گزارش «نماینده» حسن همتی با اشاره به اهمیت میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان به اضافه روسیه در آینده ای نزدیک، گفت: وجود امنیت و ثبات در هر سرزمینی بر همسایگان تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و این در حالیست که افغانستان طی چهار دهه گذشته درگیری های داخلی و خارجی داشته است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضور کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا، درگیری با طالبان و غیره از جمله درگیری های افغانستان است که سبب از بین رفتن امنیت و ثبات در این کشور شده که بر همسایگانش تاثیر داشته است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان با توجه به حکومت طالبان و افزایش ناامنی در این کشور دارای اهمیت است از این رو جمهوری اسلامی در این راستا تلاش می کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک راه حل برون رفت افغانستان از مشکلات فعلی، برگزاری مذاکرات میان همه گروه ها و جریان های سیاسی این کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری نشست وزرای خارجه همسایه افغانستان می تواند زمینه ساز گفتگوهای داخلی در این کشور باشد، خاطرنشان کرد: البته باید اذعان کرد هر نوع دخالت کشورهای فرامنطقه ای در این امر سبب انحراف و افزایش تنش در افغانستان خواهد شد.

نظر شما