شناسهٔ خبر: 173979 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

ارتباط ایران با کشورهای منطقه منشأ رشد و شکوفایی منطقه می شود

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: بدون شک ارتباط بین ایران و سایر کشورها می تواند منشأ رشد و شکوفایی منطقه در بعد اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باشد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان برای بهبود روابط گفت: ایران از گفت و گو هیچ هراسی ندارد، نداشته و نخواهد داشت، این گفت‌وگوها بین ایران، اروپا، عربستان و هر کشوری که به نوعی آمادگی ارتباط با ایران را دارد باید با رعایت احترام متقابل باشد .

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منافع ملت ایران اقتضا می کند با همسایگان گفتگو و تعامل داشته و در راستای افزایش مبادلات تجاری اقدام شود. افزایش فاصله بین ما و همسایگان از خواست و اراده دشمن نشأت می گیرد نباید اجازه دهیم فاصله تقویت، طولانی و زمان بر شود.

وی اظهار داشت: باید با همسایگان بر اساس اصل حسن همجواری ارتباط داشته باشیم البته طرف هایی که آماده برقراری ارتباط با جمهوری اسلامی هستند باید صداقت خود را ثابت کنند. از طرف دیگر بپذیرند که کشورهای منطقه تامین کنند امنیت منطقه هستند و نباید اجازه دهند دخالت نظام های سلطه بر کشورشان صورت گیرد واجازه ندهند منافع منطقه ای فدای منافع زیاده خواهان و مستکبرین شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: بدون شک ارتباط بین ایران و سایر کشورها می تواند منشأ رشد و شکوفایی منطقه در بعد اقتصادی، اجتماعی و امنیتی باشد.

نظر شما