شناسهٔ خبر: 173968 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سند ملی آمایش سرزمین با حضور کارشناسان بررسی شد

خدابخشی رئیس کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس گفت: انتقادات و ایرادات سند ملی آمایش سرزمین با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست این کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» محمد خدابخشی رئیس کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس در تشریح نشست کمیته متبوع خود گفت: آخرین اقدامات انجام شده توسط دولت در خصوص سند ملی آمایش سرزمین با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد:  سند ملی و استانی آمایش سرزمین در مورخه ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد و به دلیل انتقادات گسترده به این سند، نوبخت رئیس وقت این سازمان اعلام کرد، امکان بازنگری در متن سند ملی آمایش سرزمین وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از انتقادات وارده نسبت به  سند ملی آمایش سرزمین، نداشتن استراتژی توسعه صنعتی برای سطح ملی و استانی است و در جلسات پیوسته کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس با حضور کارشناسان ایرادات این سند احصاء و مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

خدابخشی تاکید کرد: در خصوص منطقه‌بندی آمایش سرزمینی مطالبی مطرح و از سازمان برنامه و بودجه خواسته شد تا سند پشتیبان منطقه بندی آمایش سرزمینی را به این کمیته ارائه و اعلام کند، براساس چه شاخص ها و شباهت‌هایی منطقه بندی استان ها انجام شده و این موضوع در جلسه بعدی کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار مجلس این موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما