شناسهٔ خبر: 173960 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در جلسه امروز شورای شهر تهران چه گذشت؟

شورای شهر رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره جزئیات صحن امروز شورای شهر و مصوبات آن ارائه داد.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز شهردار تهران بر اساس دستور جلسه‌ای که پیش از این اعلام شده بود در صحن شورا حضور یافت و در مورد انتصابات توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: همچنین طرح دوفوریتی در مورد توقف اجرای آئین‌نامه سازمان‌های شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و از آنجایی که شهرداری طبق مصوبه شورای قبل آئین‌نامه آن عوض شده بود دوستان شهرداری مطالعه کردند و مشخص شد این آئین‌نامه دارای اشکالات است لذا دستور توقف آن را داشتند که اجرا نشود و دو فوریت این موضوع امروز به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین یک فورت طرحی را داشتیم که کمیسیون حمل و نقل آن را مطرح کرده بود و درباره جایگاه‌های سوخت تک یا دو پمپی در تهران توسط بخش خصوصی بود.

چمران گفت: با کمک شهرداری بخش خصوصی به این حوزه ورود می‌کند و طرح یک فوریتی این مسأله به تصویب رسید. همچنین مسأله تکریم ارباب رجوع در شهرداری به ویژه حوزه شهرسازی مطرح شد و برای اینکه شهروندان دچار دلالان نشوند و بهتر بدانند چه اقداماتی انجام بدهند قرار شد دفاتری با حضور افراد متخصص در نظر گرفته شود تا با روش حضوری یا غیرحضوری شهروندان بتوانند در حوزه شهرسازی از راهنمایی‌ها و پاسخ‌ها بهره‌مند شوند که این موضوع در صحن شورا تصویب شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هر چند سه مورد پرونده باغات در صحن امروز شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت که این سه پرونده در شورای قبلی رأی باغ بودن به آن داده شده بود ولی مالکان آن را نپذیرفته و به دیوان عدالت رفته و شکایت کرده بودند که دیوان عدالت به ما اعلام کرد مجدداً این سه پرونده را بررسی کنید و امروز هم هر سه پرونده به اتفاق  آراء باغ شمرده شد.

نظر شما