شناسهٔ خبر: 173948 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یزدی خواه در نطق میان دستور:

مجلس یکپارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است

یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: مجلس تقریبا یکپارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است، ملاحظه برخی همکاران در خصوص نحوه تامین مالی آن است وگرنه رای امروز نمایندگان به مواد و تبصره ها با آرای بالا گواه صداقت مجلس در این رابطه است.

به گزارش «نماینده» سیدعلی یزدی خواه در نشست علنی امروز ( سه شنه ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: هفته وحدت ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خط پایانی بر تلاش سرویس های جاسوسی استعمارگر پیر و خرفت انگلستان و همپالگی هایش در ایجاد اختلاف بین مذاهب بود. درود خداوند متعال بر آن پیر سفرکرده و قافله شهیدان و بر تربیت شده اندیشه اسلامی در وحدت حاج قاسم سلیمانی که بذل جان خویش دکترین شیعه را در کمک به اهل سنت و به پیروان مسیحیت و یزدی ها و غیره ثابت کرد درود خداوند متعال بر ناخدای کشتی انقلاب و پرچم دار علم وحدت بین فرق اسلامی مقام معظم رهبری، آری میلاد پیامبر مهربانی ها و همچنین سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق بر شما و اهل عالم مبارک باد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس بیان کرد: قبل از هرگونه سخنی از سوی ۱۰۰ هزار فرهنگی و معلم مراتب قدرشناسی و اهتمام مجلس یازدهم را به موضوع رتبه بندی عرض می کنم، آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه و پیشرفت کشور است هر گونه سرمایه گذاری و توجه به این حوزه مستقیم در توسعه پایدار کشور نقشی بی بدیل دارد اما دریغ از توجه لازم. به چند نمونه بارز اشاره می کنم در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش مصوبه سال ۹۱ در کنار نزدیک ۱۰۰ ها راهکار برای بهبود شرایط آموزشی، کنکور، عدالت آموزشی، کاهش حجم کتب درسی، کاهش ساعات درس هفتگی، تقویت ورزش، موضوع مهارت های زندگی،  موضوع رتبه بندی نیز مورد توجه و تذکر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب هم در سیاست های ابلاغی حوزه آموزش وپرورش در سال ۹۲ اجرای طرح رتبه بندی معلمان را نیز متذکر شده بود پس از حداقل ۸ سال با فراز و نشیب های بسیار این روزها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. در اینجا تاسف خود را از اظهارات برخی از افراد کم اطلاع خارج از مجلس ابراز کنم به دلیل عدم شناخت مجلس انقلابی اظهارات غیر کارشناسی می کنند، مجلس تقریبا یک پارچه موافق طرح رتبه بندی معلمان است، ملاحظه برخی همکاران در خصوص نحوه تامین مالی آن است وگرنه رای امروز نمایندگان به مواد و تبصره ها با آرای بالا گواه صداقت مجلس در این رابطه است.

این نماینده مجلس گفت: عزیزانی که در این حوزه فعالیت دارند الزاما باید مورد توجه قرار گیرد، تجربه جهانی پیش روی ما است، توسعه کشورهای ژاپن، آلمان و مالزی ثمره توجه به حوزه آموزش وپرورش است حال با این تفاوت ها آموزش و پرورش ما از چندین مسئله بنیاد رنج می برد.

یزدی خواه اظهارداشت: معمولا در بودجه سنواتی اعتبار کافی و لازم را برای پاداش پایان خدمت معلمان در نظر نمی گیرند در همه دستگاه های دولتی پاداش پایان ۳۰ سال خدمت کارکنان خود را با آخرین حقوق به حساب فرد واریز می کنند اما در آموزش و پرورش اینگونه نیست. در خلال سالهای گذشته پاداش ها با یک یا دو سال تاخیر گاهی هم به صورت درستی پرداخت می شده است، پاداش سال قبل که باید شهریور سال گذشته پرداخت می شد پس از ۱۴ ماه هنوز پرداخت نشده است.از همین تریبون به سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پیش بینی اعتبار این موضوع برای سال های آینده تذکر می دهم.

وی بیان کرد: هر معاونت وزارت آموزش و پروش سنگینی کار یک وزارتخانه را دارد، سازمان امور استخدامی کشور باید در خصوص چارت تشکیلاتی آموزش و پرورش هم در تعداد معاونت ها و هم ایجاد معاونت اقتصادی تجدید نظر کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: تهران حوزه ای است که به قول معروف "بیرونش را مردمان را کشته است و در داخل ما را"، تهران ظاهری پرطمطراق دارد اما مشکلات آن عمیق است و بی داد می کند همه جای تهران ولنجک، پارک وی و نیاوران نیست، تهران دره فرحزاد دارد، بیغوله های محمود آباد را دارد مشکلات و آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی، مسائل زیست محیطی آن مثنوی ۷۰ من کاغذ است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از ۵۲ درصد سهم واریزی کل مالیات کشور کمتر از دو درصد آن سهم تهران برای پروژه های عمرانی است در باب شهرستان ری با جمعیت ۸۰۰  هزار نفری که سریز مشکلات پایتخت کشور را جمع کرده است از مراکز نگهداری وسایل نقلیه فرسوده، کمپ های مجاز و غیر مجاز ترک معتادین، جاری بودن روان آب ها و فاضلاب ها، مراکز دفن زباله تهران با دریافت ۸ هزار تن زباله در تهران، وجود تنها یک آرامستان برای شهری با جمعیت ۹ میلیون نفر و معضلاب خاص آن آلودگی هوا، مسائل محیط زیست محیطی از جمله مشکلات شهرستان ری است، امید است فاصله شمال تا جنوب تهران با اقدامات دولت سیزدهم کاهش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:  با توجه به مسئولیت رئیس سازمان صدا و سیما در حوزه شبکه فیلم های خانگی از ایشان تقاضا دارم به لحاظ مسئولیت به همراه خانواده یا معاونین برخی از این فیلم ها را مشاهده کند، سریال هایی مانند میدان سرخ، ملکه گدایان و زخم کاری تا غارت فرهنگی را در این سریال ها شاهد باشد.

نظر شما