شناسهٔ خبر: 173947 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمیری در نطق میان دستور:

حجم محرومیت‌های بیشمار بوشهر در کنار نعمت‌های آن بی‌معنی است/ درآمدهای استان هزینه کلانشهرها نشود

جمیری43 عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فلسفه شکل‌گیری نظام اسلامی، عدالت در توزیع ثروت برای مردم با مدیریت صحیح منابع خدادادی بوده، گفت: چرا باید درآمدهای بوشهر و مردم آن، هزینه کلانشهرها شده و در بیان مسئولان مرکزنشین محروم نامیده شوند.

به گزارش «نماینده» عبدالکریم جمیری در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از رئیس جمهور و وزرا برای سفر به بوشهر، گفت: امیدوارم با عزم و اراده جدی برای علاج محرومیت های بوشهر در کنار نعمات بیشمار خدادادی، موجبات پیشرفت به حق مورد مطالبه مردم فراهم شود.

 نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیسی اظهار داشت: انتخاب شما در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی که یأس و ناامیدی جامعه را فرا گرفته بود با همراهی مجلس انقلابی و هماهنگی با قوه قضائیه نویدبخش، امید را در دل ها زنده کرده است ولی استفاده از این فرصت تاریخی مسئولیت گرانی است که با به کارگیری نیروهای شایسته، کارآمد و انقلابی به معنای حقیقی کلام، تدوین برنامه های راهبردی و اجرای آنها با رعایت موازین حکمرانی صحیح ممکن خواهد بود.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس افزود: احساس مردم استان بوشهر با پیشینه درخشان مبارزات سیاسی و داشتن ذخایر فراوان خدادادی این است که در حق آنها و نظام جفا شده زیرا فلسفه شکل گیری نظام اسلامی، عدالت در توزیع ثروت برای مردم با مدیریت صحیح منابع خدادادی بوده و سوال مهم این است چرا این همه محرومیت در کنار این همه نعمت؟ و چرا باید درآمدهای استان و مردم آن، هزینه کلانشهرها شده و در بیان مسئولان مرکزنشین محروم نامیده شوند؟ منابع درآمد از ما و محرومیت برای ما؛ آسایش و رفاه برای مرکزنشینان که این عدالت نیست. بس است. امیدوارم در دولت قوی مردمی نگاه تغییر کرده و مردم بیش از این شاهد تبعیض و بی عدالتی در توزیع منابع نباشند.

جمیری ادامه داد: امروز آبروی نظام در گروی آن است که ایران اسلامی به کشوری آباد تبدیل شده و کار و ابتکار در آن همه گیر شده و زندگی مردم سروسامان یابد و فقر و محرومیت ریشه کن شود. قرار ما با مردم این نبود که امور بر مدار تبعیض ناروا بچرخد و مردم در پیچ و خم تصمیمات غلط و ناکارآمدی مدیران آزار ببینند. انقلابی عمل کنیم که هرکجا انقلابی عمل شد موفق بوده ایم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزیر راه گفت: بوشهر همان استانی است که بیشترین خدمات را به توسعه کشور ارائه داده و اگر توجه جدی به تسریع انجام پروژه راه آهن بوشهر-شیراز، عمق بخشی به کانال بندری بوشهر، تسریع در اجرای طرح توسعه بنادر دیلم، تأکید بر اهتمام چند پروژه راه های مواصلاتی گناوه-دیلم مورد درخواست است چرا که حل این مسائل به رونق اقتصادی ملی می انجامد.

وی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد عنوان کرد: امتیازات تجاری، ساماندهی موضوع ته لنجی به عنوان تنها راه درآمد مردم شمال استان بوشهر و پرهیز از عنوان قاچاق به این فعالیت مجاز، هماهنگی دستگاه های نظارتی جهت عدم جلوگیری از جابجایی کالا در سطح استان و تکلیف باندها به استفاده بیشتر از منابع در جهت تولید مورد تقاضا است.

جمیری خطاب به وزیر بهداشت گفت: با کمال تأسف بوشهر در شاخص های مختلف درمانی از آخرین استان های کشور بوده و طرح ارتقای زیرساخت های درمانی استاندارد در بازه ۴ ساله مورد توافق وزیر سابق، تسریع در اجرای مصوبات رئیس جمهور در سفر اخیر وی، تجهیز بیمارستان و درمانگاه منطقه، تکمیل و تجهیز کامل بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر و رفع کمبود تجهیزات بیمارستان گناوه و دیلم مورد درخواست است.

این عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: ضمن ضرورت تکمیل فاضلاب منطقه به جهت شرایط نامساعد زیست محیطی ناشی از فقدان فاضلاب، اتمام فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم، تأمین آب شرب مردم این منطقه، استقرار آبفا در جزیره خارک و تأمین برق مطمئن جزیره، تسریع در تکمیل آب شیرین کن های در حال احداث و تأمین اعتبار شبکه توزیع آب اراضی کشاورزی دیلم مورد تأکید است.

وی خطاب به وزیر نفت اذعان داشت: ایفای مسئولیت های اجتماعی نفت، برنامه ریزی برای اشتغال حداقل ۵۰ درصد نیروهای بومی، پایان دادن به ظلم ترجیح مدیران ناتوان غیربومی به نیروهای متخصص و باتجربه بومی که گناهی جز بومی بودن ندارند، رفع تبعیض میان کارگران بومی و غیربومی به خصوص در منطقه فلات قاره، انتقال دفاتر شرکت های متعدد نفتی و گاز پتروشیمی به محل عملیات آنها، رفع مشکل حمل و نقل و مسافربری خارک، دلیل تفاوت معنادار و معکوس اعتبار مصوب برای استان بوشهر و فارس در قالب مسئولیت اجتماعی نفت خواسته به حق مردم و قابل پیگیری بی وقفه برای بنده خواهد بود.

جمیری خطاب به وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: شایسته است نسبت به توسعه زیرساخت های ورزشی شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم، توجه جدی به جوانان و خواسته های آنها که مغفول مانده اقدام مقتضی صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در پایان نظر به نقش بی بدیل معلمان در پیشرفت جامعه از رئیس جمهور می خواهم نسبت به معرفی وزیر آموزش و پرورش شایسته این جایگاه، برای حل مشکلات معلمان اقدام عاجل کند.

نظر شما