شناسهٔ خبر: 173944 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

توضیحات چمران درباره ترافیک در پایتخت

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ساعت طرح ترافیک کمتر از قبل اجرا می‌شود، ولی به دلیل کوتاه شدن روزها ترافیک بیشتر شده است، گفت:در کوتاه مدت نمی‌شود برای ترافیک کاری انجام داد، ولی برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات فوری داریم.

به گزارش «نماینده» مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره موضوع ترافیک در پایتخت اظهار داشت: در صورتی که طرح ترافیک به قبل از شیوع کرونا بازگردد و ساعات اجرای طرح افزایش یابد، دغدغه و نگرانی درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا خواهیم داشت. 

وی افزود: از طرفی اگر تردد در سطح شهر برای همه رانندگان آزاد باشد، شهروندان وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند و ترافیک به ویژه در مناطق مرکزی افزایش می‌یابد. بنابراین ارتباط مستقیمی بین موضوع کرونا و ترافیک وجود دارد. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که ساعت طرح ترافیک افزایش یابد، ترافیک کمتر می‌شود، ولی به دلیل شرایط کرونا سعی شده تعادل برقرار شود و در حد متوسط به موضوع کرونا و ترافیک توجه شود.

وی گفت: در حال حاضر طرح ترافیک کمتر از قبل اجرا می‌شود، ولی به دلیل کوتاه شدن روزها ترافیک بیشتری هم طی هفته‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: به نظرم در کوتاه مدت نمی‌شود برای ترافیک کاری انجام داد، ولی برای توسعه اتوبوس و حمل و نقل عمومی می‌توان چاره‌ای اندیشید و ما اقدامات ضربتی و فوری را داریم.

وی بیان داشت: روز گذشته طرح ضربتی در مورد حمل و نقل عمومی در شورا مورد بحث قرار گرفت و به صورت دوفوریتی طرحی به شورا آمد که اکنون باید منابع مالی آن به تصویب برسد و ان‌شاءالله این موضوع در جلسات آینده صحن به نتیجه خواهد رسید. 

چمران با اشاره به اینکه در شرایط کرونا آمار مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو از نصف هم کمتر شده و حتی یک زمانی هم به یک‌سوم رسیده بود، گفت: مسافران یک واگن مترو اگر بخواهند خودروی شخصی به سطح شهر بیاورند معادل ۵۰ اتومبیل می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که کرونا و ترافیک با یکدیگر در ارتباط هستند و از آنجایی که سلامت شهروندان در اولویت بوده، سعی شده که طرح ترافیک ساعات آن کمتر اجرا شود.

نظر شما