شناسهٔ خبر: 173935 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایری در تشریح نشست فوق العاده کمیسیون عمران مجلس با رئیس سازمان بورس؛

صادرات قیر منوط به تامین نیاز داخلی شد/ نظارت ضعیف؛ علت افزایش سرسام‌آور قیمت قیر

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جلسه فوق العاده کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان بورس گفت: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت، صادرات قیر صرفاً پس از تامین نیاز داخلی و مازاد بر مصرف کشور انجام خواهد شد.

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری در تشریح جلسه فوق العاده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با مجید عشقی رئیس سازمان بورس که صبح امروز (سه شنبه ۲۷ مهرماه) در محل کمیسیون برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش سرسام آور قیمت قیر در روزهای اخیر کمیسیون عمران جلسه‌ای با رئیس سازمان بورس برگزار کرد تا ضمن استماع گزارش وی در خصوص این افزایش قیمت، برای کنترل و مدیریت این محصول تصمیم گیری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت، در جلسه امروز مقرر شد صادرات قیر صرفاً پس از تامین نیاز داخلی و مازاد بر مصرف کشور انجام شود. متاسفانه در حال حاضر بدون توجه به نیاز داخلی قیر صادر شده که باید متوقف شود. از طرفی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به این موضوع ورود خواهد کرد تا صادرات قیر و تمامی مصالح مورد نیاز ساخت مسکن، اعم از فولاد و سیمان منوط به تامین نیاز داخلی شود.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان قیر می‌توانند محصولات خود را با ۳۴ درصد سود به فروش برسانند، اما در سایه خلاء نظارتی، قیمت‌ قیر بیش از این مقدار افزایش پیدا می‌کند. لذا با توجه به تاکید کمیسیون عمران بر افزایش نظارت دستگاه‌های متولی بر بازار قیر و ضرورت بررسی ابعاد مسئله، جلسه دیگری هم با وزیر صمت در این خصوص برگزار خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی هم بر اساس قانون بودجه سال جاری ۱۵ هزار میلیارد تومان باید برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی میان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان شهرداری ها توزیع شود که این امر نیز پس از گذشت ۷ ماه از سال انجام شد.

نظر شما