شناسهٔ خبر: 173929 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون امنیت ملی:

دور ششم مذاکرات وین بخاطر ضعف تصمیم گیری اروپایی‌ها بی‌نتیجه ماند

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:اروپایی ها اختیاری در تصمیم گیری ندارد و دور ششم مذاکرات وین بخاطر همین ضعف در تصیمیم گیری بی‌نتیجه ماند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران کشوری صاحب منطق و استدلال است و بر همین اساس ترسی از مذاکره ندارد و اعتقاد داریم می توان با مذاکره و گفت و گو بسیاری از مسائل را به نتیجه رساند.

وی افزود:اما باید مذاکره مبتنی بر  اصولی باشد و برای نتیجه انجام شود و اگر قرار باشد مذاکره برای گفتن حرف های تکراری و پافشاری بر مواضع قبلی انجام شود دیگر مذاکره نیست و منافع ملت ها را تضمین نمی کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خاطر نشان کرد:اگر با احترام متقابل و صداقت در گفتار و عمل مذاکرات آغاز شود و طرف های مقابل نیز به تعهدات خود پایبند باشند ما مذاکرات را می پذیریم.

وی با بیان اینکه آمریکا نشان داده قابل اعتماد نیست گفت: آمریکا غیر قابل اعتماد است و به طور یکجانبه از برجام خارج شده و دلیلی ندارد بدون تغییر رفتار به مذاکرات اضافه شود اما اروپا نیز باید در روش خود تجدید نظر کند و جرات تصمیم گیری پیداکند و با جسارت وارد شود و اگر این اتفاق رخ بدهد بهترین ترکیب برای ادامه مذاکره ۱+۴خواهد بود.

نظر شما