شناسهٔ خبر: 173920 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت ساخت ۱ میلیون مسکن را با اتکا به توان داخل پیش ببرد

مسکن مهر رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم ساخت ۱ میلیون مسکن را با اتکا بر توان داخلی پیش ببرد.

به گزارش «نماینده» مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه‌آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در محل این شرکت برگزار شد.

در این مراسم سید میعاد صالحی به طور رسمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن معرفی و از خدمات سعید رسولی، مدیرعامل سابق این شرکت قدردانی شد.

ساخت ۱ میلیون مسکن با اتکا به توان داخلی پیش برود

در ابتدای این مراسم، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مدیرعامل سابق راه‌آهن گفت: مجلس پشتیبان ریل‌گذاری برای توسعه راه‌آهن است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در برنامه ششم توسعه قرار بود ۳۰ درصد از میزان جابه‌جایی بار در کشور به کمک راه‌آهن انجام شود اما  تاکنون این آمار به ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: یکی از دلایل محقق نشدن اهداف برنامه ششم توسعه مساله کامل نبودن شبکه ریلی کشور است و باید این شبکه کامل شود.

رضایی کوچی ضمن اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در توسعه زیرساخت ریلی کشور گفت: توجه به توان داخلی و ظرفیت خدمات فنی مهندسی باید مد نظر قرار گیرد و صادرات خدمات مهندسی می‌تواند منجر به ایجاد درآمدی معادل درآمد ریلی کشور شود.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر ساخت ۱ میلیون مسکن گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم در ساخت یک میلیون مسکن با اتکا به توان داخلی پیش برود.

نظر شما