شناسهٔ خبر: 173877 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کمیته ویژه‌ای از سوی رئیس جمهور مسئول پیگیری مصوبات سفرهای استانی شود

اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تمجید از سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت گفت: برای کارآیی بیشتر این سفرها، کمیته ویژه‌ای برای پیگیری اجرای مصوبات سفر از سوی رئیس جمهور تعیین شود تا در اذهان عمومی این شائبه شکل نگیرد که این سفرها بی‌ثمر و بی‌نتیجه است.

به گزارش «نماینده» اسماعیلی حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان‌های مختلف در دو ماه اخیر، اظهار داشت: این سفرها و بازدیدها بسیار خوب و مفید است و باعث می‌شود که شخص رئیس دولت وضعیت استان‌های مختلف به ویژه مناطق کم‌برخوردار و مشکلات آنها را از نزدیک ببیند و خلاء‌ها و کاستی‌ها را تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه در وضعیت کرونا خیلی از دولتمردان به استان‌ها سر نمی‌زدند و رابطه دولت و ملت عملا قطع شده بود خاطرنشان کرد: حتی برخی فرمانداران هم به مناطق دوردست و روستایی سر نمی‌زدند، لذا از انجام این سفرها توسط رئیس جمهور و دولت استقبال می‌کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس تاکید کرد: بهتر است پیش از انجام این سفرها، نمایندگانی از سوی رئیس جمهور به استان‌های مقصد اعزام شوند و مشکلات را بررسی و دسته‌بندی کنند و در جلسه حضوری با رئیس جمهور در استان نیز مشکلات و نیازهای دسته‌بندی شده را جمع‌بندی و در قالب طرح‌های مختلف تصویب کنند تا در سفرهای بعدی، میزان حل این مشکلات مشخص شده باشد.

حسین زهی افزود: همچنین لازم است برای کارآیی بیشتر این سفرها، کمیته ویژه‌ای برای پیگیری اجرای مصوبات سفر از سوی رئیس جمهور تعیین شود تا خدای ناکرده در اذهان عمومی این شائبه شکل نگیرد که این سفرها بی‌ثمر و بی‌نتیجه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر، اولویت اصلی کشور مسأله اقتصاد و معیشت مردم است که در سفرهای رئیس جمهور و اعضای هیات دولت باید مشکلاتی از این دست رصد و چاره‌جویی شود.

مشکل روستاها و شهرهای کوچک حل شود تا در آینده «حاشیه‌نشینی» گسترش نیابد

این نماینده مجلس تأکید کرد: به طور مشخص، در استان‌های کم‌برخوردار مشکلاتی مانند راه‌های ارتباطی و تامین آب وجود دارد که اگر حل نشود، روستاها و شهرهای کوچک این مناطق خالی از سکنه می‌شوند و بحران‌ حاشیه‌نشینی گسترش می‌یابد و هزینه‌های دولت برای مقابله با این بحران نیز بالا می‌رود.

حسین زهی افزود: بنابراین، بهتر است هزینه‌هایی که برای مقابله با حاشیه‌نشینی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده حاشیه‌ای در آینده می‌شود، از همین حالا صرف احیای روستاها و شهرهای کوچک و رفع مشکلات آنها شود تا از بروز مشکلات بزرگ‌تر و ایجاد هزینه‌های سنگین‌تر در آینده جلوگیری شود.

نظر شما