شناسهٔ خبر: 173874 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت وگوی مشروح با نماینده:

محرمانه بودن اموال مسئولان مصوبه آقای هاشمی رفسنجانی است/تشکیل اتاق تخریب با 220 عضو علیه دولت و مجلس/ ورود مجلس یازدهم به محرمانه بودن اموال مسئولان دروغ بزرگی است

سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه ورود مجلس یازدهم به محرمانه بودن اموال مسئولان دروغ بزرگی است، گفت: این مصوبه آقای هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «نماینده» در خصوص ادعای مطرح شده مبنی بر  مصوبه محرمانه بودن اموال مسئولان توسط مجلس یازدهم، اظهار داشت: اصلاً چنین چیزی مطرح نیست؛ هفته گذشته مجلس چند مصوبه مؤثر داشت و هرگاه مجلس توفیقاتی را داشته و کار قوی انجام میدهد، موج تخریبی علیه مجلس به راه می افتد.
عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: طبق شنیده های ما یک اتاق تخریب علیه مجلس تشکیل شده و وقتی مطلب ندارند به دروغ پردازی روی می آوردند و آنقدر آن را تکرار  می کنند تا جا بیفتد.
وی با بیان اینکه در مجالس قبل این مسئله مطرح بود که اموال مسئولان برای اجرایی کردن اصل ۱۴۲ قانون اساسی رصد شود، گفت: مجلس آن را تصویب کرد ولی در شورای نگهبان رد شد و با اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی رفت زمانی که وی رئیس مجمع بود، مهر محرمانه بر آن زدند و این مصوبه آقای هاشمی است، کجا مجلس در این مسأله ورود پیدا کرده؟ این یک دروغ بزرگ است.

قراردادهای نفتی، خرید هواپیما، قرارداد توتال، FATF و برجام در دولت روحانی محرمانه بودند

سلیمی ادامه داد: دولت آقای روحانی و همان افرادی که همه چیز کشور را محرمانه می دانستند، الان به دروغ مدعی این مسئله شده اند؛ در حالی که قرار داد های نفتی در دولت روحانی محرمانه بود و ما هرچه در مجلس گفتیم به ما ندادند، قرارداد خرید هواپیما و قرارداد با توتال، FATF و برجام هم محرمانه بود.
عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: عجیب این است دولتی که همه چیز  در آن محرمانه بوده حالا مدعی شده و اتاق فکر برای تخریب مجلس تشکیل داده اند، این دروغ به قدری بزرگ است که بعضی از هم‌پالگی های خودشان هم صدایشان در آمده که این فریب افکار عمومی است.

کسانی که به دروغ گفتند تحریم ها لغو شد، باز به فریب افکار عمومی روی آورده اند
وی اضافه کرد: کسانی که یک عمر به فریب افکار عمومی و دروغ های عجیب و غریب عادت داشتند مثلا می گفتند تحریم ها لغو شد و کلا برداشته شد بعد گفتند نه تعلیق شده است، مثل اینکه از عادت خود دست برنمیدارند و باز به فریب افکار عمومی و دروغگویی روی آورده اند.غافل از اینکه امروز زمانه تفاوت کرده و مردم مسائل را متوجه میشوند و خورشید حقیقت پشت ابر باقی نمی‌ماند.

جیغ دارندگان امضاهای طلایی درآمده است
سلیمی خاطرنشان کرد: بنده به این افراد می گویم به جای اینکه به صورت حجیم  به دنبال تخریب مجلس باشید در پی این باشید که امروز گرفتاری از مردم حل شود.
عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار باعث می شود جوانان راحت تر مجوز بگیرند، گفت: کسانی که دارای مجوز و امضای طلایی بودند و در بسیاری از مشاغل انحصار داشتند جیغشان درآمده و شروع به تخریب مجلس کردند.

وی تأکید کرد: مجلس با قدرت با انحصارگران مقابله خواهد کرد و مصوبه مجلس مهر پایانی بر امضا های طلایی و رانت عجیبی است که در خرید و فروش مجوز ها وجود داشت و امیدوارم که این مسئله نهایی شود و پاسخی به مطالبات جوانان باشد؛ البته با این اقدام موثر مجلس،  این هجوم هم علیه مجلس شکل گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه به نظرسنجی هفته قبل اتاق تخریب علیه دولت و مجلس هم اشاره کرد و افزود: هفته قبل هم یک نظرسنجی داشتند که آن هم دروغ بود، گفته بودند ۲۰۰ نفر در کل کشور ولی درواقع ۲۰۰ نفر از خودشان بودند، بنده شنیده ام اتاق فکرشان ۲۲۰ نفر هستند، که این ها نظرسازی کردند و به اسم  نظر سنجی منتشر کردند؛ جالب این است دم خروس دروغشان هم از نظرسنجی بیرون آمد، مثلاً در استان مرکزی اسم یکی از نمایندگان را سینا کمال خانی مطرح کردند درحالی که وی اصلاً نماینده نشد چطور بعد از یک سال در مورد عملکرد این فردی که اصلا یک لحظه هم نماینده نبوده نظرسنجی کردند؟ درواقع باید گفت دروغگو فراموشکار است و آنقدر در این دروغ بافی عجله کردند که دم خروس دروغشان یرون زد.
وی در خصوص اتاق تخریب علیه دولت و مجلس نیز یادآور شد: ما شنیدیم آقایان در مهمانی در یک هتل گران قیمت که بنده در مجلس هم به آن اشاره کردم یک تیم و اتاق فکر برای تخریب دولت آقای رئیسی و مجلس انقلابی تشکیل داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما