شناسهٔ خبر: 173872 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هدایت نقدینگی مقدمه جهش تولید مسکن/ تورم نشات گرفته از کسری بودجه است

نجم آبادی یک نماینده مجلس گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که ۳۶۰ هزار میلیارد اعتباری که برای تسهیلات پیش بینی شده، می‌تواند پایه پولی کشور را افزایش دهد، ولی از آنجایی که بخش مسکن با ۱۲۰۰ شغل درگیر است، این نقدینگی ارائه شده از سوی بانک مسکن می‌تواند تحول و رونق خوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بحث جهش مسکن، ما به جهاد عمومی و منابع سنگینی نیاز داریم و همچنین باید بخش خصوصی را که کمک کننده دولت در زمینه تامین مسکن است، حمایت کنیم. در این زمینه بار سختی اعطای تسهیلات به مردم و بخش خصوصی، فقط بر دوش بانک مسکن نیست و همه موسسات اعتباری و بانک‌ها به جز بانک‌های تخصصی موظف به اعطای تسهیلات هستند.

این نماینده مجلس تاکید کردافزود: البته محوریت و مدیریت ارائه تسهیلات، با بانک مسکن است و همه می‌دانند که بانک مسکن به شکل ویژه در حوزه مسکن مشغول به کار است. البته شایان ذکر است که برای تسهیلات، صندوقی در نظر گرفته شده که سعی می‌شود در کنار بانک مسکن، این مبلغ برای تسهیلات تولید مسکن فراهم گردد. بنابراین نگرانی و مشکلی بابت تامین مالی وجود ندارد.

*هدایت نقدینگی منتهی به رونق تولید می‌شود

محبی نجم آبادی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال ایجاد نقدینگی به واسطه اعطای تسهیلات توسط بانک مسکن گفت: بر هیچکس پوشیده نیست که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان اعتباری که در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای تسهیلات مسکن پیش بینی شده، می‌تواند پایه پولی کشور را افزایش دهد، ولی از آنجایی که بخش مسکن با ۱۲۰۰ شغل درگیر است، این نقدینگی ارائه شده از سوی بانک مسکن می‌تواند تحول و رونق خوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان افزود: نباید فراموش کرد که مشکل تورم و نقدینگی نشات گرفته از کسری بودجه است که ان شا الله برای بودجه ۱۴۰۱ با همکاری دولت و مجلس راه حلی اتخاذ خواهد شد.

نظر شما