شناسهٔ خبر: 173862 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

در دیدار امیرآبادی با نائب رئیس مجلس ایالت سند پاکستان؛

مجالس ایران و پاکستان گام های اساسی برای تقویت همکاری های دوجانبه بردارند

امیرآبادی فراهانی_پاکستان رییس هیات اعزامی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تاکید کرد: ضرورت دارد مجالس دو کشور برای کمک به دولت‌های خود در مسیر تقویت همکاری‌ها، ایجاد روزنه‌های جدید در روابط دوجانبه و گسترش تعاملات در زمینه‌های مختلف گام‌های اساسی بردارند.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی رییس هیات اعزامی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به این کشور در ادامه دیدارهای خود در کراچی با ریحانه لغاری نایب رییس مجلس ایالت سند پاکستان دیدار و گفتگو کرد. 

احمد امیرآبادی فراهانی در این دیدار ضمن تبریک در پیش بودن میلاد پیامبر اکرم(ص) و با اشاره به نامگذاری این ایام به نام هفته وحدت، بر لزوم اتحاد و انسجام در امت اسلامی و جهان اسلام تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تعاملات دیرینه ایرانیان از طریق بندر کراچی را برگی از تاریخ همکاری‌ها با پاکستان دانست و گفت: روابط صمیمانه و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از مسیر بندر کراچی تعاملی کهن با رویکرد روابط خویشاوندی و مناسباتی است.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با توجه به حجم کم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، ایجاد مسیر تجارت آسان و تهاتری را مطلوب همکاری‌های اقتصادی دوجانبه دانست و گسترش بازارچه‌های مرزی دو کشور را در جهت بهبود شرایط مراودات تجاری و بازرگانی سازنده برشمرد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با رفت و آمد مقام‌های ۲ کشور برجسته‌تر شده و در همین راستا شایسته است مراودات مجلس ایالتی "سند" با مجلس شورای اسلامی نیز تقویت شود. 

 وی در ادامه بر لزوم تامین منافع مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی از طریق تقویت تعاملات و تعمیق مناسبات دو کشور تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، یادآور شد: ضرورت دارد مجالس دو کشور برای کمک به دولت‌های خود در مسیر تقویت همکاری‌ها، ایجاد روزنه‌های جدید در روابط دوجانبه و گسترش تعاملات در زمینه‌های مختلف گام‌های اساسی بردارند.

ریحانه لغاری نایب رییس مجلس ایالت سند پاکستان نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را کشوری دوست و همسایه مسلمان خود دانست و گفت: همبستگی بین مجالس دو کشور و رفت‌وآمدهای هیات‌های گروه دوستی پارلمانی، شتاب دهنده مسیر درست توسعه مناسبات بین دولت‌های دو کشور است. 

وی با اعلام علاقمندی مجلس ایالتی سند پاکستان برای همراهی در زمینه‌های گوناگون به ویژه تجاری_اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، ارتقای سطح مناسبات پارلمانی را گام نخست در بهبود شرایط تجاری و اقتصادی دانست. 

نایب رئیس مجلس ایالت سند پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف، گفت: بهره‌مندی صحیح از توانمندی‌های دو کشور گامی بزرگ در راستای گسترش و تعمیق روابط دو جانبه خواهد بود که آثار و منافع مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به همراه خواهد داشت.

نظر شما