شناسهٔ خبر: 173825 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشیدی کوجی خبر داد

اعمال ماده ۲۳۴ برای بررسی وضعیت کارخانه آزمایش

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس دو موضوع درباره کارخانه آزمایش به صورت همزمان در حال پیگیری است؛ نخست اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس و دوم تدوین طرح تحقیق و تفحص تا از این طریق تخلفات رخ داده در این کارخانه مشخص شود.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی درباره سرنوشت کارخانه آزمایش، گفت: هرچند به تازگی برای فروش زمین این کارخانه مزایده‌ای برگزار شد اما از آنجا که قیمت پیش بینی شده عادلانه و منصفانه نبود، با پیگیری توانستیم این مزایده را لغو کنیم.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: از اواسط دهه ۸۰ که کارخانه آزمایش به بخش خصوصی واگذار شد، فرآیند ورشکسته شدن آغاز و در نهایت در سال ۸۵ کارگران آن اخراج شدند این در حالی است که پیش از آن  حدود ۱۲۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به پیگیری ویژه موضوع کارخانه آزمایش در مجلس، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در صورت اثبات عدم صلاحیت و اهیلت سهامدار و صاحب کارخانه، واگذاری لغو شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس  افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس دو موضوع درباره کارخانه آزمایش به صورت همزمان در حال پیگیری است؛ نخست اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس و دوم تدوین طرح تحقیق و تفحص از کارخانه آزمایش تا از این طریق تخلفات رخ داده، مشخص شود.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس در تشریح دلایل مشکلات کارخانه آزمایش، توضیح داد: پس از واگذاری، محصولات تولیدی این کارخانه به فروش نرسید، زیرا صاحبان کارخانه تمایلی به ادامه فعالیت کارخانه ندارند؛ در واقع ارزش زمین و تجهیزات کارخانه برای صاحبان از تداوم تولید ارزش بیشتری داشت.

نظر شما