شناسهٔ خبر: 173819 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تشکیل کارگروهی مشترک بین نمایندگان مجلس و پلیس جهت رفع موانع قانونی فعالیت‌های انتظامی

یزدی خواه عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کارگروهی مشترک بین نمایندگان مجلس و پلیس جهت اصلاح یا تصویب قوانین برای تسهیل نحوه فعالیت‌های نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش «نماینده» سیدعلی یزدی‌خواه در تشریح جزییات حضور اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مرکز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، گفت: ما به همراه ۶ نفر از نمایندگان تهران اعم از بنده و آقایان تقوی، روح‌الامینی، نوباه‌وطن، نادری و رضاخواه با سردار رحیمی و معاونش دیداری داشتیم که هم هفته نیروی انتظامی را به آنها تبریک گفتیم و هم فرصتی فراهم شد تا به بررسی موضوعاتی که پلیس در شرایط کنونی با آنها مواجه است، بپردازیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خروجی این نشست این شد که کارگروه مشترکی متشکل از نمایندگان تهران و مسئولان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تشکیل شود و این موضوعات در آن مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در حمایت از آنها با اصلاح یا تصویب قوانین نحوه فعالیت‌های پلیس را تسهیل کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که به آن اشاره شد، این بود که در حال حاضر پلیس از این امکان برخوردار نیست که از ابزارهای هوشمند برای اعمال قانون استفاده کند و لازم است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ارتکاب جرائم در حوزه‌هایی همچون مواد مخدر، امنیت اخلاقی، سرقت، اقتصادی و قاچاق از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و این نکته درنظر گرفته شد که مجازات‌ها در شرایط کنونی بازدارنده نیستند به گونه‌ای که گاه یک مجرم برای چندمین بار دستگیر شده و روانه زندان می‌شود اما باز هم آن جرم را مرتکب می‌شود.

وی افزود: البته در این زمینه مطالعات تطبیقی هم توسط پلیس، هم مرکز پژوهش‌های مجلس و هم کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی مجلس انجام شده است و مقرر شد از این تجربه‌ها هم در کارگروه مشترکی که تشکیل می‌شود، استفاده شود.

یزدی‌خواه اظهار کرد: در این نشست در حوزه جرائم به این مهم اشاره شد که چون سیاست‌های قوه قضاییه هم زندان‌زدایی است بنابراین اگر ما به سمت محرومیت‌های اجتماعی حرکت کنیم شاید از بازدارندگی بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: نحوه مشارکت مردم در تامین امنیت عمومی از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد چرا که در تمام نقاط دنیا مردم خود به عوامل انتظامی و اعمال مقررات در حوزه راهنمایی و رانندگی، سرقت و ممانعت از بروز رفتارهای خشن کمک می‌کنند و این امر باید در ایران نیز گسترش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این نشست وضعیت حقوق و دستمزد نیروهای ناجا هم مطرح شد و بنده پیشنهاد دادم که باید افزایش میانگین حقوق و دستمزد آنها متناسب با ماموریت‌هایی که انجام می‌دهند مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حق کشف عوامل انتظامی که موفق به کشف کالاهای قاچاق می‌شوند یا جرائم راهنمایی و رانندگی که درصدی از آن باید به پلیس راهور برای تجهیز ناوگان، توسعه فعالیتهایش و بکارگیری فناوری‌های نوین در رده‌های مختلف آن اختصاص یابد نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

نظر شما