شناسهٔ خبر: 173818 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری با اشاره به سفر سرلشکر باقری به اسلام آباد مطرح کرد

ضرورت افزایش اشراف پاکستان بر مرزهای مشترک با ایران

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به پاکستان موجب انتقال پیام صلح و دوستی، ضرورت افزایش روابط دوجانبه و پرهیز از بروز برخی رفتارها در منطقه می شود.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در خصوص اهمیت سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در راس یک هیات بلند پایه نظامی – امنیتی به پاکستان، گفت: سفر سرلشکر باقری پیام صلح و دوستی، ضرورت افزایش روابط دوجانبه و پرهیز از بروز برخی رفتارها در منطقه را تحت قالب دیپلماسی نظامی و امنیتی به مقامات این کشور منتقل می کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رابطه تهران و اسلام آباد در سطح خوبی است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که گاهی پاکستان وارد معادلاتی می شود که این کشور را به سمت و سویی هدایت می کند که به نفعش نیست از این رو ایران همواره نگران کشورهای همسایه است.

وی با بیان اینکه مولفه قدرت در ایجاد امنیت نقش بسیار مهمی دارد از این رو همکاری مشترک می تواند سبب تامین امنیت در مرزهای مشترک شود، ادامه داد: این امر در حالیست که اسلام آباد باید مرزهایش را کنترل و مدیریت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه پاکستان طی چند وقت اخیر نسبت به مرزهایش حساس تر شده اما باید اشراف بیشتری داشته باشد، افزود: در واقع تاکنون کنترل پاکستان در مرزهایش رضایت بخش نبوده است و بر این اساس شاهد نفوذ جریانات معاند و از خلاءهای مرزی و انجام اقدامات ایذایی در کشورمان بوده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی نیروهای مرزبانی در مرزهای مشترک کشورمان حضور فعال دارند هستند اما پایگاه های طرف مقابل به دلیل خلاءها مدیریت صحیحی ندارند؛ جمهوری اسلامی بارها تذکر داده اگر این وضعیت ادامه یابد مجبور هستیم بر خلاف قوائد بین المللی و مرزی عملیات انجام دهیم لذا مشاهده می شود که مقامات دو کشور برای رفع مشکلات سفرهای متعددی انجام می دهند.

نظر شما