شناسهٔ خبر: 173808 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پاک مهر در نطق میان دستور:

خراسان شمالی با داشته های کم نظیر و فرصت های بی بدیل در رتبه دوم فقر است

پاک مهر عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت:منطقه خراسان شمالی با داشته های کم نظیر و فرصت های بی بدیل،نه تنها محرومیت بلکه مظلومیت هم در آن موج می زند.

به گزارش «نماینده» سید محمد پاکمهر در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با درود و سلام محضر شهداد و امام شهدا و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و مردم حوزه انتخابیه، گفت:خراسان شملی، دیار باب الرضا(ع) گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها است. دیاراقوام ترک و کرد و کرمانج،تات و فارس و بلوچ و ترکمن است.

وی ادامه داد:خراسان شمالی دیار بی مثال وحدت تشیع و تسنن است،دیار عاشقان ولایت و جولانگاه سرداران شهیدی چون محمدزاده ها و صفدری ها و رستمی ها و وحیدی ها و سی و سه هزار شهید و آزاده و جانباز و رزمنده است. خراسان شمالی سرزمین فرصت ها و ظرفیت های پنهان خدادادی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس در ادامه مطرح کرد:خراسان شمالی در بخش کشاورزی،دامپروری و صنایع دستی و گردشگری و انرژی های تجدیدپذیر خورشید و باد و صنایع م وعادنی چون سیمان و آلومینیا فولاد و پتروشیمی و ازهمه مهمتر در منابع انسانی بی نظیر که غفلت از آنها گناهی نابخشودنی است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید گندم در استان،مطرح کرد: در تولید گندم این محصول استراتژیک فراتر از نیاز استان و حتی دوبرابر نیاز وجود دارد.در تولید انگور این یاقوت طلایی، "منطقه کسبایر" و پنبه این طلای سفید بخش "مانه" و فرش ابریشم دوروی دستبافت زنان ترکمن استان و دهها مورد دیگر از شاخص های استان خراسان شمالی است.

خراسان شمالی سالانه بیش از ۸۰۰ هزار راس دام سبک تولید و وارد چرخه تامین گوشت قرمز کشور کند

پاک مهر در ادامه معرفی شاخص های استان خراسان شمالی ادامه داد:در  بخش دامپروری و عشایر با جمعیت ۳۰ هزار نفری عشایر در کنار دامپروری سنتی و صنعتی با ظرفیت بیش از ۳ میلیون واحد دامی این فرصت ارزشمند را فراهم نموده که سالانه بیش از ۸۰۰ هزار راس دام سبک تولید و وارد چرخه تامین گوشت قرمز کشور کند.ظرفیت تولید کود کشاورزی ،سیمان ،شمش آلومینیوم یا پودر آلفا، گامای آلومینیوم که به طور انحصاری در کل خاورمیانه از آن استان است،از ظرفیت ها و قابلیت های استان خراسان شمالی است.

وی خطاب به نمایندگان مردم تاکید کرد: همکاران محترم مجلس و دولتمردان! اما چرا با داشته های کم نظیر و فرصت های بی بدیل این منطقه از جغرافیای کشور یعنی خراسان شمالی، نه تنها محرومیت بلکه مظلومیت هم در آن موج می زند.طبق آخرین آمار اعلامی اخیر کمترین سرانه درآمد خانوار و به عبارتی در شاخص فقر رتبه دوم کشور به خود اختصاص داده است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به محرومیت استان خاطرنشان کرد: خراسان شمالی با همه داشته ها در شاخص های توسعه ای کشور بین ۳۱ استان آخرین و یا از آخر اول هستیم. چرا در شاخص های برخورداری از نعمت راه روستایی ، آب شرب روستایی ، راه‌آهن و حمل و نقل ریلی ،گذرگاه و بازارچه مرزی دارای رتبه و مدال از آخر هستیم.

پاک مهر در ادامه افزود:همکاران محترم مجلس شورای اسلامی و دولتمردان انقلابی و جهادی؛ بدانید مردم استان خراسان شمالی محروم نیستند ،بلکه مظلوم هستند اما چرا ؟و من نماینده مردم مظلوم و نجیب و بصیر استان کم‌برخوردار خراسان هستم و افتخار می‌کنم و به خودم می بالم نماینده و خادم مردمی نجیب مردمی که در اوج مظلومیت ، صبوری ، قناعت منشی و نجابت انقلابی اگرچه در شاخص فقر رتبه دوم کشوری را دارند؛ولی در شاخص مشارکت حداکثری در انتخابات اخیر صاحب رتبه دوم کشوری و در شاخص استقبال از مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی صاحب رتبه اولیه کشوری هستند.

مردم استان با ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه از داشتن یک گذرگاه و بازارچه مرزی محروم هستند

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس  در ادامه تاکید کرد:مردم استان از نعمت فرصت ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه از داشتن حتی یک گذرگاه و بازارچه مرزی محروم هستند؛یکصد هزار مرزنشین غیور و سختکوش وعامل امنیت پایدار  مرزهای کشور ؛از فرصت قانونی استفاده از سهمیه سوخت مرزنشینان محروم هستند. با وجود ۸ استان کشور از این فرصت ؛اما مرزنشینان استان خراسان شمالی محروم هستند ؛ داد این تبعیض را باید به کجا برد؟

خواب زمستانی عمیق پروژه‌های نیمه تمام

وی با بیان اینکه حق نوار مرزی مردم  خراسان شمالی اخیراً قطع شده است ، تاکید کرد:مردم خراسان شمالی  مظلوم هستند چراکه هیچ نگاه توسعه‌ای با چشم اندازه آمایش سرزمینی برای صنایع مادر استان حتی با نگاه اشتغال و کارآفرینی برای توسعه و تولد فازهای بعدی پتروشیمی یعنی فازهای فاز دوم GGTP مصوب سفر ریاست جمهوری است اتفاق خاصی نیفتاده است،به‌طوری که متاسفانه دولت سالخورده تدبیر و امید،که کلنگ های  امیدآفرین اما بی حاصل را در زمین که نزد، در سفر اول کلنگ و در سفر دوم بیخیال کلنگ شدند که حاصل آن بی اعتمادی و ناامیدی مردم بود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواب زمستانی عمیق پروژه‌های نیمه تمام چون سیمان سمنگان،پروژهGGTP پتروشیمی، اجرای فازهای بعدی شمش آلومینیوم و آلومینای جاجرم ،پروژه  راه آهن گرگان -بجنورد- مشهد، گذرگاه مرزی  و سد  مرزی دربند و قرقانلو،بش قارداش ،راه دسترسی میامی -بجنورد و بجنورد به گلستان و بجنورد- راز تا کی باید ادامه داشته باشد؟ آیا خواب زمستانی عمیقی را پایانی است و فریادرسی  دیگر طلوع خواهد کرد؟ مردم مظلوم و نجیب خراسان شمالی که چشم به راه سفر هیئت دولت کارآمد انقلابی آیت الله رئیسی هستند.

نظر شما