شناسهٔ خبر: 173759 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

طالبان با سکوت خود در مقابل جنایات داعش در اقدامات این گروهک شریک می‌شود

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت مجلس وشورای اسلامی تاکید کرد:طالبان با سکوت خود در مقابل جنایات داعش در اقدامات این گروهک شریک می شود لذا باید به سرعت موضع خود را در خصوص اتفاقات قندوز اعلام کند.

به گزارش «نماینده» فداحسین مالکی در خصوص حادثه ترورسیتی مسجد شیعیان قندوز تصریح کرد:داعش بیش از دوسال است که پس از شکست هایی که در عراق و سوریه متحمل شد با هدایت آمریکا از مسیر جلال آباد به سمت افغانستان آمد.

وی افزود:ملت افغانستان پذیرای این گروهک نبودند اما در بی ثباتی این روزهای افغانستان این تروریست های تکفیری نیز فعال تر شدند و اتفاق تروریستی قندوز نشان داد طالبان به تنهایی توان اداره این کشور برای حفظ آرامش را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد:طالبان باید بپذیرد که اداره کشور به شکل تک صدایی و بدون استفاده از یک حاکمیت ائتلافی موجب هرج و مرج خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت:داعش ماهیت متفاوتی با طالبان دارد ولی نباید حق فعالیت و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی به آن در افغانستان داد و حاکمیت فعلی افغانستان در همه وقایع این کشور مقصر است و اگر در مقابل داعش سکوت کند در فجایع این گروهک شریک است.

نظر شما