شناسهٔ خبر: 173728 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

رسانه‌ملی به تحول نیاز دارد

یزدی خواه رسانه‌ملی به عنوان یک رسانه اثرگذار می‌تواند ضریب نفوذ بسیاری میان مردم داشته باشد. با توجه به در اختیار داشتن اعتبارات، نیروی انسانی گسترده و تجهیزات فنی، این موضوع عملی می‌شود؛ بنابراین در راستای اثرگذاری بیشتر رسانه‌ملی در جامعه نیازمند تحول هستیم. زیرا ما برای پر کردن آنتن نمی‌توانیم برفک پخش کنیم و باید تولیدات با محتوای غنی در حوزه‌های مختلف پخش شود.

«نماینده»/ سید علی یزدی خواه_ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: در حال حاضر، تنوع شبکه‌ها در صداوسیما خوب است. اگر بخواهیم شبکه‌های استانی را هم محاسبه کنیم بیش از ۱۰۰شبکه تلویزیونی و رادیویی داریم؛ بنابراین باید در جذب مخاطبان پایدار موفق‌تر عمل کنیم. البته ما در جذب مخاطب پایدار در برخی سریال‌ها و برنامه‌های پربیننده تلویزیون همچون گاندو، پایتخت و... نقطه‌ای در اوج بودیم، اما این اتفاق باید در بیشتر تولیدات مستتر باشد.

در واقع وقتی سریال‌های پربیننده در مناسبت‌ها و دیگر ایام سال پخش می‌شود، ضریب نفوذ نشان می‌دهد بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد بیننده داشته‌ایم. به همین دلیل انتظار می‌رود این اتفاق خجسته برای همه برنامه‌های صداوسیما رخ بدهد. یعنی در اخبار، مستندهای تاریخی، برنامه‌های ترکیبی و... این ضریب نفوذ را داشته باشیم. ما نباید به هر قیمتی آنتن را پر کنیم و باید توجه ویژه به قشر نوجوان و جوان داشته باشیم. همچنین باید برنامه‌هایی با محتوای کاربردی برای خانواده‌ها روانه آنتن شود. در بحث فضای مجازی، صداوسیما با داشتن ساترا می‌تواند اقدامات مناسبی داشته باشد تا همیشه برنامه‌های پرمخاطب برای بینندگان پخش شود.

همچنین توصیه می‌شود در حوزه‌های کارگری، کشاورزی، صادرات، گمرک و... که بیشتر اقشار مردم نیاز به اطلاعات دارند، حتما برنامه‌های کارشناسی و شایسته پخش شود. همچنین من مدیریت آقای پیمان جبلی را تبریک می‌گویم که از نیروهای خدوم، خوش سابقه و با رزومه خوب در صداوسیماست که برخاسته از بدنه رسانه‌ملی هستند؛ بنابراین توقع داریم در دوران ایشان که ان‌شاءا... دو تا پنج سال باشد و نه مثل آقای علی‌عسکری یک پنج سال، تحولات شایسته در رسانه‌ملی صورت بگیرد. همچنین نیروی انسانی باید ساماندهی و سبک سازی شود. مسلما توجه به چنین اقداماتی می‌تواند به اتفاقات خوب در صداوسیما منجر شود و ضریب نفوذ رسانه‌ملی میان مخاطبان افزایش یابد.

نظر شما