شناسهٔ خبر: 173719 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعادتی:

اروپایی‌ها باید نسبت به جبران خسارت ایران در برجام اقدام کنند/ مواضع جمهوری اسلامی پابرجا و اعلام شده است

سعادتی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی درباره برجام، گفت: ما همچنان بر لغو یکباره همه تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده، راستی آزمایی و دادن تضامین کافی تاکید داریم، ادامه مسیر گذشته ممکن نیست.

به گزارش «نماینده» مهدی سعادتی بیشه سری با یادآوری اظهارات مقامات اروپایی درباره برجام، گفت: در این مقطع از انقلاب و در این دولت با رویکردهای نظام اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری و طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها چارچوب مواضع و مباحث جمهوری اسلامی درباره برجام مشخص است. آمریکا حق دخالت و تعیین تکلیف برای ما ندارد. اتحادیه اروپا نیز پیش از این نشان داده که عملگرا نیست هرچند در نشست‌های مختلف وعده تسهیل فروش نفت ایران یا تبادلات مالی ایران از طریق اینستکس را دادند اما هیچ اقدام عملی انجام نشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اروپایی‌های طرف برجام به بهانه حمایت ایران از جبهه مقاومت، ساخت موشک و مسائل حقوق بشری به هیچ وعده خود عمل نکردند. به همین جهت ما قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب به تصویب رساندیم.

وی افزود: مواضع جمهوری اسلامی نیز بارها اعلام شده است، ما همچنان بر لغو یک جا و یکباره همه تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده، راستی آزمایی و دادن تضامین کافی برای اجرای برجام تاکید داریم. همانطور که رهبر معظم انقلاب به صراحت فرمودند؛ آمریکای خارج شده از برجام حق ندارد که شراطی را برای ما تعیین کند.

سعادتی ادامه داد: ایران از مسیر اصلی دفاع از مردم، نظام و رسیدن به حقوق قانونی و شرعی خود با چنین اظهاراتی دست بر نخواهد داشت. جمهوری اسلامی اهل مذاکره است و در سال های اخیر هم ثابت کرده که قائل به اجرای توافق هسته‌ای است به شرط آنکه همه طرف‌ها به تعهداتشان عمل کنند.

وی همچنین اظهار کرد: اروپایی‌ها و آمریکا با سرنوشت ملت ایران بازی کردند، حق و حقوق آنها را تامین نکردند و مانع گشایش‌های مالی و پولی شدند. متاسفانه با ممنوعیت واردات دارو به بیماران ایرانی ظلم کردند. آنها بدانند که در مسیر گذشته نمی‌توان دیگر حرکت کرد، آنها باید دنبال جبران خسارات باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به ادامه مذاکرات قائل هستیم، گفت: حدود و زمان مذاکرات باید مشخص باشد، ۴+۱ باید با برنامه و ضمن حفظ منافع متقابل گام بردارند، ما اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را طبق قانون اقدام راهبردی نمی‌دهیم.

نظر شما