شناسهٔ خبر: 173704 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فعالیت موشکی ایران مطابق قوانین بین المللی است/ فرانسوی‌ها مواضع منقضی شده اتخاذ نکنند

موشک هرمز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح اظهارات ضدایرانی از سوی فرانسوی ها و پرداختن به فعالیت موشکی ایران نشان می دهد آنها درک درستی از تعاملات کنونی جهان ندارند.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اظهارنظر وزیر خارجه فرانسه مبنی بر ضرورت برگزاری مذاکرات منطقه‌ای با ایران و پرداختن به فعالیت‌های موشکی کشورمان، گفت: متاسفانه غربی ها سالهاست علیه کشورمان اظهاراتی را مطرح می کنند که هیچ ارتباطی با آنها ندارد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد  در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دنیای امروز هر کشوری می تواند در چارچوب قوانین بین المللی به تقویت توانمندی های نظامی بپردازد و بر اساس منشور سازمان ملل روابط خارجی داشته باشد لذا طرح اظهارات ضدایرانی از سوی فرانسوی ها نشان می دهد آنها درک درستی از تعاملات کنونی جهان ندارند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای توانمندی های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و غیره است و بر در چارچوب موازین بین‌المللی گام بر می دارد، ادامه داد: در واقع فرانسوی ها تصور می کنند هنوز در دورانی به سر می بریم که آنها برای خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیا تعیین تکلیف می کردند؛ در صورتی که در دنیای امروز کشورها به سمت منافع متقابل حرکت می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با پشت پرده طرح این اظهارات در گفتگو با مقامات عربستان سعودی، افزود: بدون شک فرانسوی ها به دنبال بازار اقتصادی سعودی ها هستند و می خواهند حضور شرکت های فرانسوی در خاورمیانه را احیا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روابط سعودی ها با ایالات متحده تیره و تار شده است و این روند در دوران ریاست جمهوری بایدن پررنگ تر شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس دست به طرح صحبت هایی می زنند که خوشایند ریاض باشد تا منافعشان را بدست بیاروند.

نظر شما