شناسهٔ خبر: 173665 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین اخبار از وضعیت بررسی بیست و دومین گزارش برجامی

ابراهیم عزیزی شیراز عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس آخرین وضعیت بررسی بیست و دومین گزارش برجامی وزارت خارجه را در کمیسیون متبوعش تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیست و دومین گزارش سه ماهه برجامی وزارت خارجه،اظهار داشت: گزارش وزارت خارجه روز (دوشنبه ۲۱ تیر ماه) به مجلس ارائه و پس از آن به کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمسیون تخصصی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه در کمیسون امنیت ملی مقرر شد تا گزارش برجام وزارت خارجه برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به کارگروه تخصصی کمسیون ارجاع شود، افزود: در حال حاضر نیز بیست و دومین گزارش برجامی در حال بررسی در این کارگروه است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد:هر زمان که گزارش کارگروه به صحن کمسیون آماده شود در صحن کمیسیون امنیت ملی بررسی و گزارش آن جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: قطعا اعضای کمیسیون امنیت ملی ابعاد مختلف گزارش سه ماهه وزارت خارجه درباره اجرای برجام را بررسی و در صورت نیاز و ارائه توضیحات بیشتر پیرامون گزارش نحوه اجرای برجام از مسئولان وزارت‌خارجه و تیم مذاکره کننده نیز دعوت به عمل خواهد آمد.

به گزارش تسنیم، پیش ازاین محمود عباسزاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به متن گزارش وزارت خارجه از اجرای برجام، گفته بود که مطلب جدیدی در این گزارش وجود ندارد، موارد ذکر شده در این گزارش همان مطالبی است که مسئولان وزارت خارجه پیش از این با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به آنها اشاره کرده بودند؛ با این حال کمیسیون امنیت ملی گزارش را مورد واکاوی قرار می‌دهد و گزارش بررسی خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کند.

لازم به ذکر است؛وزارت خارجه روز(دوشنبه ۲۱ تیر ماه) گزارشی در ۲۶۲ صفحه در قالب ۱۴ بخش با عنوان بیست و دومین گزارش سه ماهه این وزارتخانه درباره اجرای برجام را همراه با نامه آقای ظریف وزیر سابق امور خارجه به رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ارسال کرده بود.

نظر شما