شناسهٔ خبر: 173660 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حمایت ازتولید باعث انحصارطلبی نشود/رانت‌ به جان اقتصاد افتاده است

ویس کرمی عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید داخلی برای خودکفایی، گفت: باید به گونه ای از تولید حمایت کنیم که انحصار ایجاد نشود.

به گزارش «نماینده» مهرداد ویس کرمی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: آخرین حربه استکبار علیه ملت ایران حربه اقتصادی است. جمهوری اسلامی، خصومتی با کره جنوبی نداشت اما همزمان با اعمال تحریم آمریکا علیه ایران، کره جنوبی نیز از ایران خارج شد و کشور را در شرایط سختی در زمینه تامین لوازم خانگی قرار داد.

وی با تاکید بر استقلال اقتصادی و تقویت تولید ملی، افزود: جمهوری اسلامی در بسیاری از امور در مرز دانش جهان قرار دارد. اگر در میان مسئولان اراده و انگیزه خودکفایی در تولید لوازم خانگی وجود داشته باشد، می‌توان در تولید لوازم خانگی و صنعت نیز به خودکفایی دست یابیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: تولید کنندگان باید با اهداف صادراتی کالاهای داخلی را تولید کنند. این امر موجب ارتقای کیفیت محصولات می شود. باید از ظرفیت کشورهای منطقه برای صادرات کالاها استفاده کنیم.

ویس کرمی اظهار داشت: ویژه خواری و رانت خواری امروز به جان تولید، واردات و صادرات افتاده است. این مشکلات ناشی از عدم نظارت دقیق است.

وی گفت: حمایت از تولید باید به گونه‌ای باشد که انحصار ایجاد نشود.

نظر شما