شناسهٔ خبر: 173652 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مخالف مذاکره نیستیم/ نباید تجربه تلخ برجام تکرار شود

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما به هیچ وجه مخالف مذاکره و توافق نیستیم اما دولت سیزدهم مراقب است تا تجربه تلخ برجام تکرار نشود.

به گزارش «نماینده» ابراهیم رضایی درباره سازوکار انجام مذاکرات در دولت سیزدهم، اظهار کرد: ما به هیچ وجه مخالف مذاکره و توافق نیستیم اما معتقدیم که مذاکره باید از موضع عزت باشد و نباید مجدداً توافقی مانند برجام که برد - باخت و به ضرر جمهوری اسلامی ایران بود، منعقد شود.

وی بیان کرد: طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس با این هدف تصویب شد که طرف مقابل در چارچوب حرکت کند و هر دولتی هم ملزم به رعایت آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون‌های امنیت ملی و اصل نود به طور دقیق نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را رصد می‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما نمی‌گذاریم تجربه تلخ برجام دوباره تکرار شود، گفت: البته دولت سیزدهم در مذاکرات دقت کافی خواهد داشت تا مشکلاتی که دولت روحانی در مذاکرات ایجاد کرد، دیگر تکرار نشود.

رضایی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران کوتاه نمی‌آید و ما اصرار داریم که این قانون به طور کامل و دقیق اجرا شود چرا که به نفع مصالح و منافع ملی است.

وی در واکنش به برخی از افراد در جریان اصلاح طلب که ادعا می‌کنند سفارش خرید واکسن کرونا در دولت روحانی انجام شده بود، گفت: این اظهارات درست نیست و اگر آنان برای ادعای خود سند و مدرکی دارند، بهتر است آن را ارائه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: علت موفقیت دولت رئیسی در افزایش واردات واکسن کرونا آن بود که آنان غرب‌زدگی را کنار گذاشتند و ارتباط خود با کشورهای همسو و مستقل را تقویت کردند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما از یاد نمی‌بریم که اصلاح‌طلبان در زمان دولت روحانی می‌گفتند تحریم و FATF مانع واردات واکسن است، اما امروز که می‌بینند دولت سیزدهم در تأمین واکسن موفق شده است، باز هم فرافکنی می‌کنند. بهتر است که اصلاح‌طلبان واقع نگر باشند و دست از حاشیه‌سازی برای دولت مردمی بردارند.

نظر شما