شناسهٔ خبر: 173645 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بررسی موضوع بازگشت مسافران اربعین با حضور وزیر بهداشت

محسنی بندپی نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود زائران اربعین بدون انجام تست کرونا به کشور ضعف عملکرد دستگاه‌‍‌های اجرایی و ستاد ملی مبارزه با کرونا است و انتقاد به این ماجرا وارد است.

به گزارش «نماینده» محمدعلی محسنی بندپی در مورد جزئیات بازگشت مسافران اربعین گفت: تمام مسافرانی که از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور می‌شوند باید تست کرونا بدهند و این موضوع تنها به زائرین اربعین باز نمی‌گردد. در حالی که مسئولان پیش‌بینی بازگشت بسیاری از زائران اربعین از طریق مرزهای زمینی و هوایی را کرده بودند، در چند روز گذشته زوار در مرز مهران به دلیل نبود وسایل حمل و نقل عمومی معطل شدند. طبق اخبار منتشر شده چند روزه تست کرونا نیز در مرزهای زمینی و هوایی از همه گرفته نشد.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر آمار زائرین مبتلا به کووید ۱۹ دقیق نیست، این آمارها چون از مناطق مرزی صادر نمی شود صحت و سقم آنها تایید نشده است بر همین  اساس نمی‌توانیم تصمیم و اظهار نظر شتابزده‌ای در این راستا داشته باشیم.

ورود زائرین بدون تست پیامدهای به دنبال خواهد داشت

وی ادامه داد: زائرانی که  در یک مبدا زمانی  در مراسم اربعین حضور داشتند در هنگام ورود به کشور باید تست کرونا بدهند، ورود زائرین بدون تست بی شک پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت، در طول دو سال اخیر تعداد بسیاری از مردم جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند از دست دادن روزانه ۲۰۰ نفر وحتی ۵۰۰ نفر رقم کمی برای کشور نیست، باید از هرگونه عادی انگاری در این زمینه امتناع کنیم. 

محسنی بندپی اظهار کرد: برخی از زائرین اربعین سفر دو الی سه روز داشتند که در هنگام خروج از کشور تست کرونا نداده و حتی در هنگام ورود به کشور عراق تستی از آنها گرفته نشد تا مشخص شود این افراد مبتلا به کرونا بودند یا خیر؛ تمام احتمالات که امروزه در مورد بازگشت زائرین اربعین می‌شنویم، باید از قبل به صورت برنامه ریزی در نظر گرفته می‌شد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ادامه داد: جدای از وعده  وعیدهایی که وزرا و مسئولان در خصوص تست و قرنطینه مسافران اربعین برای بازگشت به کشور می‌دادند، باید از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا پایگاههای مختلفی با برنامه ریزی قبلی ایجاد می‌کردند تا این تست ها گرفته می شد و تعدادی از زائرین بدون تست وارد کشور نشوند. 

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ورود زائرین بدون انجام تست کرونا به کشور ضعف عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ستاد ملی مبارزه کرونا است و انتقادهایی هم  به این ماجرا وارد است، بی شک جلسه بعد که وزیر بهداشت مهمان کمیسیون بهداشت خواهد بود موضوع پر حاشیه بازگشت  زائرین اربعین از ابعاد متفاوت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظر شما