شناسهٔ خبر: 173595 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کیفیت لوازم خانگی داخلی ارتقاء یابد/ ال‌جی و سامسونگ مجازات شوند

کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجازات شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی به خاطر ترک ایران در دوران تحریم ها این است که از بازار بزرگ کشورمان محروم شوند.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی گفت: تعداد بسیاری تولید کننده لوازم خانگی در کشور ما وجود دارد و محصولات متنوعی در این بخش تولید می‌شود.

نماینده مردم اراک با بیان اینکه وضعیت تولید لوازم خانگی در داخل کشور رقابتی است، افزود: با توجه به تنوع کارخانه‌ها و محصولات لوازم خانگی در داخل کشور، انحصاری در زمینه تولید این محصولات وجود ندارد که نشان دهنده وجود رقابت است.

وی صادرات لوازم خانگی را ضامن رقابت خواند و گفت: در صورت ادامه صادرات لوازم خانگی، تولید کنندگان ناچار به ارتقای کیفیت محصولات برای رقابت در بازار جهانی هستند که این امر تضمین کننده ارتقای کیفیت محصولاتشان خواهد بود.

وی در خصوص دستور رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: اخیراً تحرکاتی از سوی کشور کره برای حضور مجدد ال جی و سامسونگ در بازار ایران مشاهده می‌شد. این در شرایطی است که این دو شرکت در پی تحریم ایران، بازار کشورمان را ترک کردند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: شایسته نیست این شرکت‌ها بدون پرداخت جریمه به بازار ۸۰ میلیونی ایران بازگردند.

کریمی خاطرنشان کرد: مجازات شرکتهای ال جی و سامسونگ به خاطر رفتارشان در سال‌های اخیر این است که از بازار ۸۵ میلیون نفری ایران محروم می‌شوند.

نظر شما