شناسهٔ خبر: 173580 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقاجری در نطق میان دستور:

جدیدترین حرکت مذبوحانه دشمنان؛ انسانیت، توطئه و تغییر در مرزهای کشورهای منطقه است

حبیب آقاجری، نماینده مردم استان خوزستان در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: جدیدترین حرکت مذبوحانه دشمنان انسانیت، توطئه و تغییر در مرزهای کشورهای منطقه است.

به گزارش «نماینده» حبیب آقاجری در نشست علنی امروز( دوشنبه ۱۲مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، گفت: امروزه حرکت بیداری اسلامی با الهام از نظام مقدس جمهوری اسلامی و شجاعت و پایمردی ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار جهانی به سراسر جهان گسترش یافته است و معادلات قدرت در روابط بین المللی را دچار تحولات ساختاری کرده است. این خیزش اسلامی، قدرت های استکباری در جهان را به وحشت انداخته است و ما هر روز شاهد شکست های پیاپی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی افزود: جدیدترین حرکت مذبوحانه دشمنان انسانیت، توطئه و تغییر در مرزهای کشورهای منطقه می باشد، لذا به آقایان اردوغان و علی اف هشدار می دهیم که خود را بازیچه دست صهیونیست های کودک کش نکنند، در غیر این صورت با پاسخ های کوبنده ملت شجاع ایران اسلامی روبرو خواهند شد.

وی بیان کرد:رهبر کبیر انقلاب در صبح انتخابات فرمودند" مردم ان شاء الله از این انتخاب خیر خواهند دید" ، رییس جمهور محترم آیت اله رییسی با کوشش، تلاش و مدیریت جهادی برای رفع مشکلات مردم باعث ایجاد امید و دلگرمی اقشار مختلف مردم شده  است که نشانه خیر است. در اینجا لازم می دانم از تلاشهای دولت در راستای سلامت مردم، با تهیه واکسن و سرعت بخشیدن به این عمل قدردانی نمایم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: همچنین از تدبیر موفق و دیپلماسی دولت در پیوستن به سازمان شانگهای تشکر می کنم.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت:مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بسیار نگران کننده است و تمام امید مردم به تلاش دولت در رفع این امور است. انتظار داریم رییس جمهور محترم ریل گذاری تغییر در اقتصاد کشور بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه تمدن سازی اسلامی و اقتصاد مقاومتی در راستای گشایش در معیشت مردم را به انجام برساند.

آقاجری اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند" در شرایط فعلی، اقتصاد مسئله اول کشور است" و تقاضای بحق مردم است که مشکلات گرانی،  قیمت های لحظه ای اجناس، مسکن، خودرو، اشتغال، ازدواج جوانان و سایر مشکلات سروسامان دهد و این مشکلات در بخش هایی از کشور مانند خوزستان بسیار نگران کننده است، داستان مشکلات خوزستان سرافراز و مظلوم مثنوی هفتادمن است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی افزود: خوزستان سال هاست با مشکلات فراوان و عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. وضعیت آب شرب و کشاورزی، فاضلاب، حق آبه رودخانه ها و تالاب ها، جاده ها، احساس تبعیض و بی عدالتی در کنار گسترش صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و عدم بکارگیری جوانان بومی بیکار و غیره تنها بخش کوچکی از مشکلات فراوان استان خوزستان است که ۸۵ درصد نفت کشور، حدود ۲۵۰ کیلومتر ساحل دریا، صنایع عظیم فولاد و پتروشیمی، ۳۰در صد آبهای شیرین کشور و زمینه ای حاصلخیز بسیار داراست ولی متاسفانه رده دوم حاشیه نشینی را در کشور حایز می باشد. استانی که خود لوکوموتیو اقتصاد کشور است ولی دارای بالاترین شاخص بیکاری می باشد.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است در حوزه انتخابیه اینجانب بندرماهشهر و بندر امام که قطب بزرگ صنایع پتروشیمی ، بنادر عظیم تجاری و فرآورده های نفتی، ظرفیت های بخش کشاورزی و شهرستان های امیدیه به عنوان یکی از مناطق بزرگ صنایع نفا و گاز و زمین های حاصلخیز کشاورزی و همچنین شهرستان هندیجان که یکی از مراکز بزرگ پرورش آبزیان، صیادی، بندر تجاری و فعالیت های کشاورزی است با محرومیت های باورنکردنی مواجه هستند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در منطقه ای که سرمایه گذاری های بزرگ ملی انجام شده است مردم از حداقل امکانات زندگی در شرایط سخت آب و هوایی و زیست محیطی برخودارند. مردم از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محرومند. از وزارت نیرو تقاضا دارم نسبت به اجرای طرح انتقال آب از پشت یکی از سدهای استان به شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه اقدام عاجل را بعمل آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: متاسفانه  با وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بیش از ۳۵ هزار جوان تحصیلکرده از بیکاری و عدم اشتغال رنج می برند و همین امر باعث نارضایتی شدید مردم شریف منطقه شده است. انتظار می رود که مسئولین محترم و دولتمردان با فراهم نمودن بستر مطلوب و تسهیلات لازم و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه ایجاد صنایع پایین دستی و تکمیلی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی جهت اشتغالزایی را بوجود آورند.

آقاجری ادامه داد: وضعیت فاضلاب در شهرهای بندرماهشهر و بندر امام طی چندین سال تاکنون تکمیل نشده است و همچنین در مناطق محروم شهر جمران و شهرک طالقانی هیچگونه اقدامی جهت احداث سیستم فاضلاب صورت نگرفته و با کانال روباز که منشأ بسیاری از مشکلات بهداشتی است انجام و حتی در چند سال گذشته باعث مرگ دو کودک معصوم شده است.

این  نماینده مجلس در دوره یازدهم  افزود: شهرستان امیدیه و هندیجان به طور کلی فاقد فاضلاب هستند. از دولت عدالت خواه آقای رئیسی تقاضا عاجل دارم نسبت به این امر مهم اهتمام خاص مبذول نمایند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام‌خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس گفت: در خصوص جاده ها، بدترین وضعیت را شهرستان امیدیه و روستاهای حوزه انتخابیه دارند. طوری که وزارت نفت جاده ۲۳ کیلومتری امیدیه به جایزان را بعد از ۱۴ سال به اتمام نرسانده است و جاده امیدیه به سرانجام ودیلم به جاده های مرگ معروف شده اند. از وزارت نفت و راه و شهرسازی مجدانه خواستار تکمیل و احداث جاده های فوق الذکر می باشم.

وی افزود: در پایان تاکید بر توجه ویژه دولت به خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان عزیز وزحمت کش را دارم تا گوشه ای از مشکلات این قشر شریف مرتفع شود.

نظر شما