شناسهٔ خبر: 173578 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بشیری در نطق میان دستور:

معیشت و اقتصاد مردم نیاز به توجه جدی و حداکثری دارد

بشیری43 عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه معیشت و اقتصاد مردم نیاز به توجه جدی و حداکثری دارد، گفت: لازم است تیم اقتصادی دولت با همراهی مجلس به ویژه کمیسیون های اقتصادی اقدامات اساسی برای ثبات اقتصاد کشور و کاهش قیمت اجناس به ویژه کالاهای مصرفی و افزایش ارزش پول ملی داشته باشند.

به گزارش «نماینده» فرهاد بشیری در صحن علنی امروز ( دوشنبه، ۱۲ مهرماه ) در نطق میان دستور، فرارسیدن رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی ( ص )، شهادت امام حسن مجتبی ( ع ) و امام رضا ( ع ) را تسلیت گفت و افزود: از حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های آرای انتخابات ۲۸ خردادماه تشکر می‌کنم و برای منتخبان مردم به ویژه رئیس جمهور در گذاری صادقانه و پاکدستانه به مردم غیرتمند کشورمان آرزوی موفقیت دارم و همچنین از زحمات تیم بهداشت و درمان دولت، بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش و سایر دستگاه هایی که در زمینه مبارزه با ویروس منحوس کرونا از آغاز دولت سیزدهم همکاری کردند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: از رئیس دستگاه قضا می‌خواهیم در دادگاه صالحه به نحوه مبارزه با ویروس کرونا، افزایش قیمت بنزین در آبان ماه ۹۸ و کاهش ارزش پول ملی ورود و به پرونده کسانی که در این رابطه احیانا و تعمدا کوتاهی کردند از جمله رئیس جمهور سابق رسیدگی دقیق داشته باشد و نتایج آن را به اطلاع عموم برساند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معیشت و اقتصاد مردم نیاز به توجه جدی و حداکثری دارد، ادامه داد: لازم است تیم اقتصادی دولت با همراهی مجلس به ویژه کمیسیون های اقتصادی اقدامات اساسی برای ثبات اقتصاد کشور و کاهش قیمت اجناس به ویژه کالاهای مصرفی و افزایش ارزش پول ملی داشته تا مردم پس از اقدامات گسترده در مبارزه با ویروس کرونا شاهد به زانو درآوردن گرانی و تورم باشند.

بشیری با یادآوری مسائل اخیر شمال غرب کشورمان که استکبار جهانی با همراهی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، گفت: به همه بدخواهان ملت های منطقه تذکر جدی می دهم که از تاریخ عبرت بگیرند و از مرکب غرور و نخوت سیاست مداری پیاده شوند و وقت خود را صرف توجه به امور مردم خودشان، توسعه، پیشرفت و همگرایی منطقه و با تکیه بر عصای پوسیده جانیان کودک کش و استکباری اجتناب کنند.

انباشت قوانین مشکلات فراوانی را برای مردم و مجریان قانونی ایجاد کرده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه انباشت قوانین طی صد سال قانون گذاری مشکلات فراوانی را برای مردم و مجریان قانونی ایجاد کرده است، تصریح کرد: ضروری است تاکیدات مقام معظم رهبری برای حذف قوانین زائد، تنقیح قوانین و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تنقیح قوانین توسط قوای مجریه، قضائیه و مقننه جدی گرفته و از ظرفیت های نخبگان، اندیشمندان، صاحب نظران و صاحبان تجربه برای چابک سازی، تصویب و نتقیح قوانین استفاده شود و بیش از این تعلل صورت نگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یادآور شد: تعاونی های مسکن در شهرستان پاکدشت نزدیک به ۲۰ سال است که تشکیل شده و تعداد زیادی از مردم به امید صاحب خانه شدن و با بضاعت حداقلی و اندک در آنها سرمایه گذاری کردند که تاکنون به بهره برداری نرسیده و لازم است وزرای کار و صمت برای رفع مشکلات این پروژه ها اقدامات فوری انجام دهند.

وی افزود: پروژه های در دست ساخت کمربندی ملی پاکدشت، جمع آوری فاضلاب های شهرهای پاکدشت، مخازن آب در دست ساخت حصار امیر، شهرک خاتون آباد، خط انتقال آب از سد ماملو به شریف آباد و تامین آب برای کشاورزان نیاز به اقدامات فوری دارد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۹ به بعد در اسرع وقت شد.

نظر شما