شناسهٔ خبر: 173555 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ

سروری در گفت وگو با نماینده برخی مصوبات مهم شورای شهر تهران را تشریح کرد

الزام شهرداری پایتخت به صدور پروانه ساختمانی در زمان بندی کوتاه و مشخص

پرویز سروری/* دبیر شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت کوتاه کردن زمان بندی در صدور پروانه ساختمانی گفت: شورای شهر در حال حاضر شروع کرده و شهرداری را ملزم‌ می کند صدور پروانه در یک زمان بندی روشنی باشد.

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار نماینده با اشاره برخی مصوبات مهم شورای شهر تهران و حضور شهردار پایتخت در جلسات شورای شهر، اظهارداشت: حساسیت هایی که شورای شهر نشان می دهد به نوعی برنامه شهردار را تعیین می کند و تا الان که کمیسیون ها تازه دارند فعال می شوند و طرح ها و لوایح گذشته را بررسی کرده و همچنین طرح های جدید و لوایحی که شهردار جدید ارسال می کند را بررسی می کنند، همه به طرفیت از مردم است.
نایب رئیس شورای شهر تهران بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر الزام شهرداری در کوتاه کردن زمان صدور پروانه ساختمانی که یکی از معضلات بزرگ مردم تهران به شمار می رود؛ از موضوعات بسیار مهم است چراکه مردم وقتی می خواهند خانه ای بسازند یا بافت و ساختمانی را احیا کنند متاسفانه با صدور مطول پروانه ساختمانی مواجه می شوند و این باعث می شود با توجه به شرایط تحریمی و شرایطی که در کشور حاکم است  هر یک روز ممکن است خسارت های زیادی برای کسانی که به دنبال ساخت و ساز هستند به ویژه مردمی که می خواهند خانه شان را بسازند، ایجاد کند.
وی با بیان اینکه طبیعتاً سرعت در صدور پروانه می تواند کمک بزرگی به شهروندان انجام دهد، افزود: به ویژه اینکه به نوعی هوشمندسازی و سیستمی کردن پروانه ساختمانی و جلوگیری از مداخله انسانی و مواجه حضوری می تواند در کاهش فساد و سوءاستفاده ها و فشار آوردن بر مردم موثر باشد.
سروری بر همین اساس یادآورشد: از این‌رو شورای شهر در حال حاضر شروع کرده و شهرداری را ملزم‌ می کند صدور پروانه در یک زمان بندی روشنی باشد، پیشنهاد و لایحه آن را برای اینکه بتوانیم به یک فرآیند و اصلاح جدی اداری دست بزنیم و این موضوعات را سیستمی کنیم، انجام شده است.
نایب رئیس شورای شهر تهران به طرحی که در رابطه با بحث اطلاع رسانی در هر شهرداری است، اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح بدین صورت است که در هر شهرداری افراد مطلعی در ورودی شهرداری ها حاضر شوند تا مردم اطلاعات موضوعات مختلفی که نیاز دارند را از آن فرد مطلع، بگیرند تا دلال ها و افراد سو استفاده گر نتوانند با مراجعه به آنها برایشان مشکل ایجاد کنند.
وی در پایان تاکید کرد: سمت گیری شورای شهر تهران کاملاً سمت گیری و رویکردهایی برای ارائه خدمات روان مناسب و با کاهش هزینه های مردم است، رویکردهایی است که شهرداری باید به آنها لبیک بگوید و با حضور شهردار انقلابی مثل زاکانی یقین داریم این رویکردها دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما