شناسهٔ خبر: 173536 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعادتی در نطق میان دستور:

دولت تکلیف جاماندگان سهام عدالت را زودتر مشخص کند

سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با تاکید بر حمایت از ساختار سهام عدالت، از تیم اقتصادی دولت درخواست کرد تا تکلیف جاماندگان سهام عدالت را زودتر مشخص کند. وی همچنین از وزیر اقتصاد در خواست کرد که امکان حضور یکی از اعضای فراکسیون را در جلسات شورای بورس فراهم کند.

به گزارش «نماینده» مهدی سعادتی بیشه‌سری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تسلیت ایام شهادت حسینی، پیامبر(ص)، امام رضا و حسن(ع) و ارتحال علامه حسن زاده آملی، گفت: از سفر دکتر قالیباف به استان مازندران و سخنرانی در جمع مردم شهیدپرور بهشهر و محمود آباد صمیمانه تشکر می‌کنم.

طرح شفافیت سریعا در دستور صحن قرار گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: موضوعات و مشکلات کشور به گونه‌ای است که با برگزاری سه جلسه در هفته قابل رفع نیست لذا پیشنهاد می‌کنم مجلس و دولت در قالب یک فعالیت جهادی شبانه روزی در دوره یک ماه برای اصلاح و تصویب طرح‌ها و لوایح بر زمین مانده و قوانین اولویت‌دار برای به روز رسانی و شکستن بروکراسی دست و پا گیر، اقدام عاجل انجام دهند. همینطور موضوعاتی مانند طرح شفافیت که مورد حمایت جدی اینجانب است، باید سریعا در صحن مجلس طرح و تصویب شود.

سفرای فعلی اعتقاد و توانمندی تقویت دیپلماسی اقتصادی را ندارند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت دیپلماسی اقتصادی، بیان داشت: با توجه به پتانسیل موجود در دستگاه سیاست خارجی کشور باید دیپلماسی اقتصادی کشور تقویت شود، متاسفانه سفرای فعلی ما، اعتقاد و توانمندی انجام این کار را ندارند، توسعه روابط با کشورهای همسایگان باید در اولویت دستگاه دیپلماسی کشور باشد.

جمهوری اسلامی، تغییرات مرزی در مناطق شمالغرب کشور را نمی‌پذیرد

وی با یادآوری تحولات همسایگان شمالغرب به خصوص کشور آذربایجان، اظهار کرد: حکومت آذربایجان مساعدت‌ها و حمایت های گسترده جمهوری اسلامی در حفظ تمامیت ارضی آن کشور در دوره های گذشته فراموش نکرده است، ایران اسلامی بر اساس مسائل ژئوپلیتیک، حضور صهیونیست‌ها را در مرزهای خودش نمی پذیرد و نمی‌توانیم اجازه دهیم دشمنان و تروریست‌ها اطراف مرزهای ما، نیروهای خود را مجهز کنند لذا به هیچ عنوان تغییر مرزی را در مناطق شمالغرب کشور نمی‌پذیریم.

سعادتی بیشه‌سری افزود: ما از آقایان اردوغان و علی اف انتظار داریم که همسایگان، اصل حُسن همجواری را رعایت کنند و خود را بازیچه دست رژیم کودک‌کُش صهیونیستی و آمریکای جنایت کار قرار دهند.

وی در ادامه به نمایندگی از ملت بزرگ ایران اسلامی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر درمان در موضوع واکسن کرونا تشکر کرد و گفت: توجه خاص آقای رئیس جمهور به مناطق محروم و پیگیری شبانه روزی موضوعات و مشکلات و حضور میدانی در این مناطق حتی در صبح های جمعه موجب امیدواری مردم شده است هرچند به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید دقت شود که این وعده ها حتما محقق شود. در نهایت با تعیین روزشمار برای تحقق وعده‌ها، موجبات احیا امید مردم فراهم شود.

انتخاب صحیح و سریع استانداران موجب گشایش مشکلات مردم می‌‍‌شود

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از مجموعه دولت درخواست می‌کنم نسبت به انتصاب نفرات کلیدی در ساختار دولت و وزارتخانه‌ها اقدام نماید. انتخاب صحیح و سریع استانداران، رئیس کل بانک مرکزی و معاونین وزرا می‌تواند باعث گشایش در مشکلات مردم شود. همچنین از نیروی انسانی شاخص و انقلابی استان مازنداران باید در سطح ملی و معاونین وزرا استفاده شود.

تکلیف جاماندگان سهام عدالت زودتر مشخص شود

سعادتی بیشه‌سری یادآور شد: یکی از نکات مورد اشاره مصادیق و روش‌های توسعه عدالت و توزیع متوازن ثروت است، به عنوان رئیس فراکسیون سهام عدالت در جهت حمایت از ساختار سهام عدالت از تیم اقتصادی دولت درخواست می‌کنم تا در راستای این مقوله مهم به طور جدی تمرکز و اقدام نمایند و با فراکسیون مذکور همراهی کامل داشته باشند. موضوع تکلیف جاماندگان سهام عدالت زودتر مشخص شود. وزیر اقتصاد باید امکان حضور یکی از اعضای فراکسیون سهام عدالت در جلسات شورای بورس را فراهم کند. در خصوص مدیریت و مالکیت شرکت‌های سرمایه پذیر به قانون عمل شود و از دخالت سازمان خصوصی سازی پرهیز شود.

لزوم ورود وزیر نیرو به چهار برابری مبالغ قبوض برق و گاز

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود، گفت: جمعیت شهری بابل با مشکلات عدیده از موضوع فاضلاب، آب شرب و تکمیل پروژه‌های عمرانی مواجه است. وزیر نیرو باید نسبت به افزایش غیرمنطقی قیمت برق و گاز که توسط دولت گذشته نارضایتی عمومی بسیاری را در مردم ایجاد کرده، ورود کند. مبالغ قبوض گاها چهاربرابر شده است لذا می‌خواهیم سریعا این موضوع را حل کنند.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که حق حیات را از مازندران گرفته است؛ بازنگری طرح هادی و اعمال ماده ۴ است که مردم مظلوم را بلاتکلیف کرده و این میزان تعلل و کوتاهی مدیران قابل پذیرش نیست. از سوی دیگر امیدوارم محصولات کشاورزان به قیمت تضمینی خریداری شود.

نظر شما