شناسهٔ خبر: 173530 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت میدانی اعضای کمیسیون از پروژه های عمرانی نیمه تمام

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اقدامات مهم کمیسیون متبوع خود را در سه ماه ابتدایی اجلاسیه دوم مجلس، تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» عبدالجلال ایری با اشاره به اقدامات کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سه ماه اول اجلاسیه دوم مجلس گفت: با توجه به اینکه قانوگذاری و نظارت بر اجرای قوانین دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است، اعضای کمیسیون عمران نیز در این سه ماه بررسی موضوعات روز و اساسی مردم در کنار طرح ها و لوایح مهم را در دستور کار قرار دادند و از ابزارهای نظارتی مجلس برای کاهش مشکلات مردم استفاده کردند. در همین راستا ۴۶ جلسه از تاریخ  هفتم خرداد ماه تا سوم شهریور ماه در کمیسیون عمران مجلس برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی مشکلات مرز تمرچین با حضور معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، اموراقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی(اموراراضی) و وزارت کشور، بررسی مشکلات توسعه و احداث بیمارستان‌های کشور توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و همچنین مشکلات در بخش اجاره مسکن کشور از جمله مهمترین در دستورهای کمیسیون عمران در سه ماه ابتدایی اجلاسیه دوم بوده است، از طرفی گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن حمایتی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین رسیدگی به طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و حرم مطهرحضرت معصومه (س)، بررسی مشکلات شرکت های هواپیمایی و بازنشستگان شرکت هما، بررسی مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه با حضور مسئولین ذیربط، مشکلات تعاونی‌های مسکن در دامنه البرز و حریم شهر تهران، بررسی اعتبارات قیر در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و نحوه توزیع آن، همچنین گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسلهای اطراف تهران و نیز بررسی علل افزایش نرخ مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و فولاد، گسترش پهنه فرونشست تهران و پایش فعالیت گسلهای اطراف تهران در دستور کار کمیسیون عمران قرار داشت، از طرفی با توجه به بروز حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و سرباز معلم‌ها در ۵ تیر ماه سال جاری؛ از مسئولان مربوطه دعوت شد تا در خصوص این حادثه ناگوار توضیحات خود را ارائه کنند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول سه ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی سابق را به منظور پاسخگویی به سوال ۲۵ نفر از نمایندگان به کمیسیون عمران دعوت شد، از طرفی رئیس بنیاد مسکن نیز به جهت بررسی وضعیت اجرای طرح هادی و روستاهای کشور به کمیسیون عمران فراخوانده شد. همچنین در جریان بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، جلسات مفصل و کاملی را با تمامی وزرا برگزار و برنامه‌های آنها مورد بررسی قرار دادیم .

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح‌ها و لوایح مهم در کمیسیون متبوع خود خاطرنشان کرد:  طرح اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداریها، طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی از جمله طرح‌ها مهمی بود که در سه ماه اخیر مورد بررسی قرار  گرفت. از طرفی مواد ارجاعی طرح جهش تولید و تأمین مسکن اعاده شده از شورای نگهبان نیز مورد بررسی و ارزیابی نمایندگان کمیسیون عمران قرار گرفت.

بررسی تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب خوزستان

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسات سه ماه اخیر کمیسیون عمران درخواست انجام تحقیق و تفحص آب و فاضلاب خوزستان در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعمال ماده ۲۳۴ آقای مختار نماینده محترم آبادان در خصوص تخلفات اراضی شهری در منطقه آزاد اروند و درخواست ماده ۲۳۴ جناب آقای اردشیر مطهری نماینده محترم گرمسار در خصوص ستاد بحران استان سمنان نیز از جمله موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار قرار گرفت.

نظارت میدانی کمیسیون عمران از پروژه های عمرانی نیمه تمام

ایری با اشاره به سفرهای نظارتی مهم اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه های عمرانی نیمه تمام کشور، تصریح کرد: سفر هیأتی از کمیسیون عمران به استان ایلام به همراه رئیس مجلس، بازدید از کلیسای مارگورگیس جهت تعمیرات و طرح بازآفرینی، بازدید از مرکز پدافند هوایی، سفر هیاتی از کمیسیون به استان هرمزگان - بستک جهت بررسی راههای مواصلاتی و بررسی آب آشامیدنی و نیز بازدید رئیس کمیسیون عمران از مناطق بافت فرسوده شهر مشهدمقدس از جمله نظارت‌های میدانی صورت گرفته در سه ماه اخیر بود. تمامی موضوعات مطرح شده در کمیسیون عمران با هدف کاهش مشکلات اساسی مردم در زیر مجموعه های کمیسیون عمران بوده و بی تردید تمامی این موارد با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است.

نظر شما