شناسهٔ خبر: 173514 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زارع:

ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای اقدامی در جهت حمایت از تولید ملی است

رحیم زارع عضو کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای اقدامی در جهت حمایت از تولید ملی است و از بیکار شدن هزاران کارگر ایرانی جلوگیری می‌کند.

به گزارش «نماینده» رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس‌جمهور به وزرای اقتصاد و صنعت مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای اقدامی در جهت حمایت از تولید ملی است و از بیکار شدن هزاران کارگر ایرانی جلوگیری می‌کند. 

وی افزود: ما در بحث تولید لوازم خانگی مزیت نسبی داریم و تجربه نشان داده که هرگاه به توان داخلی در این حوزه تکیه کرده‌ایم توانسته‌ایم نیاز بازار را تأمین کنیم. 

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت:‌ از سوی دیگر ما شاهد بودیم کشور کره جنوبی در تحریم‌های سالهای اخیر همراهی تام و تمام با آمریکا داشت و از سیاست‌های آمریکا در بحث تحریم ایران پیروی می‌کرد و با این کار نشان داد که قابل اعتماد نیست. 

زارع خاطرنشان کرد: شرکت‌های کره‌ای یک روز به بازار ایران وارد می‌شدند و یکبار با اشاره آمریکا بازار ایران را ترک می‌گفتند و این تجربه نشان داد که  این شرکت‌ها به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند.

وی افزود:‌ از سوی دیگر در بحث دارایی‌های ایران در این کشور، کشور کره اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های ایران در این کشور کرده و بهانه و توجیهش هم تحریم‌های آمریکاست. 

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس در پایان گفت: مجموعه اینها ثابت می‌کند که کشور کره و شرکت‌های کره‌ای قابل اعتماد نیستند و ما نیز علاوه بر این باید برای حمایت از تولید داخل، واردات کالاهای کره‌ای به کشور را ممنوع کنیم.

نظر شما