شناسهٔ خبر: 173507 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور مداوم قضات ناظر در زندان‌ها کاهش مشکلات خانواه زندانیان را در پی دارد

زندانی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه با نظارت مستمر مسئولان مربوطه در جریان وضعیت معیشتی و اجتماعی خانواده زندانیان قرار خواهند گرفت، گفت: هر چه حضور قاضی در زندان‌ها به صورت مستمر باشد زمینه تخلفات به طور کامل مسدود می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد موحد در مورد حضور مداوم و مستمر قضات ناظر در زندان‌ها، گفت: هر چه نظارت‌ها به روز و میدانی و حضور قاضی در زندان‌ها به صورت مستمر باشد زمینه تخلفات به طور کامل مسدود و شرایط برای روند معمول و متداول در شان نظام جمهوری اسلامی فراهم می شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به خانواده زندانیان، افزود: با نظارت مستمر مسئولان مربوطه در جریان وضعیت معیشتی و اجتماعی خانواده زندانیان قرار خواهند گرفت و در صورتی که نیاز به همراهی و همکاری با خانواده زندانیان باشد انجام وظیفه شده و کوتاهی نمی‌شود.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمنی، چرام و لنده در مجلس یازدهم ادامه داد: سازمان زندان‌ها و  دستگاه قضا باید به گونه‌ای نظارت ها را در زندان ها انجام دهند که شاهد کمترین مشکل و آفتی در این حوزه باشیم.

موحد استفاده از پابند الکترونیکی را یکی از اقدامات موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست و گفت: با استفاده از چنین ظرفیتی زمینه حضور زندانی در کنار خانواده فراهم می‌شود البته زندانی هم باید احساس کند که در حالتی از تنبه قرار دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه نباید اجازه داد خانواده زندانیان قربانی آسیب‌های اجتماعی شوند، تصریح کرد: حمایت از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده زندانیان باید به منظور کاهش آسیب‌ها مورد توجه جدی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

نظر شما