شناسهٔ خبر: 173504 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سینوفارم برای دانش آموزان خطری ندارد/ اطلاع رسانی برای رفع نگرانی‌ خانواده‌ها ضعیف است

محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان و وجود برخی نگرانی‌ها در میان خانواده‌ها، این نگرانی‌ها را قابل درک خواند و گفت: وزارت بهداشت در این مسیر از تجربیات موفق سایر کشورها بهره برده است و اولیا باید بدانند که تا کنون هیچ مورد مشکوکی از واکسیناسیون دانش آموزان گزارش نشده و خانواده‌ها نباید نگرانی بی مورد داشته باشند.

به گزارش «نماینده» محمد علی محسنی بندپی با اشاره به شروع واکسیناسیون دانش آموزی، عنوان کرد: در این خصوص جلساتی در وزارت بهداشت تشکیل و نهایتا مقرر شد با استفاده از تجربیات سایر کشورها به ویژه چین، از واکسن بزرگسالان برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز که جواب مثبتی داده است، استفاده شود.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت قبل این درخواست را داشتیم که مطالعات بالینی فاز ۱، ۲ و ۳ واکسن برای کودکان داوطلب نیز صورت گیرد ولی این اتفاق نیفتاد، افزود: در این شرایط وزارت بهداشت دولت سیزدهم بهترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش را برای واکسیناسیون دانش آموزان برگزید و آن استفاده از تجربیات موفق سایر کشورها است.

دانش آموزان چینی امروز با واکسن سینوفارم در کلاس‌ها حاضر هستند

وی ادامه داد: در کشور چین که مدارس امروز به صورت حضوری دایر است، دانش آموزان با همین واکسن سینوفارم که بهترین نوع آن در حال واردات به کشور است، واکسینه شدند و با همین روش کرونا در مدارس و نظام آموزشی کنترل و مشکلی برای دانش آموزان نیز ایجاد نشده است.

محسنی بندپی با استناد به تحقیقات صورت گرفته در خصوص تزریق واکسن سینوفارم به دانش آموزان، گفت: هیچ جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد و والدین نباید نگرانی بی مورد در این خصوص داشته باشند.

 مورد مشکوکی از نتایج منفی واکسیناسیون دانش آموزان گزارش نشده است

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه‌اش چندین مرکز واکسیناسیون دانش آموزی وجود دارد و بازدیدی از این مراکز داشته است، افزود: هیچ احساس غیر طبیعی و مورد غیرعادی در بین دانش آموزان واکسینه شده دیده و گزارش نشده است.

وی یادآور شد: اگرچه نگرانی والدین نگرانی قابل درکی است ولی قطعا حافظان نظام سلامت کشور همانگونه که مراقب سلامت بزرگسالان هستند بیش از آن مراقبت و دقت نظر بیشتری در حفظ سلامت کودکان و دانش آموزان دارند.

وی افزود: بنابراین اگر مجموعه وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدند که واکسن سینوفارم برای دانش آموزان مناسب است، حتما این واکسن از بهترین واکسن‌‎های تزریقی برای دانش آموزان به شمار می‌آید.

اطلاع رسانی برای رفع نگرانی‌ خانواده‌ها ضعیف بوده است 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته در این مسیر یکی از ایرادات وارده ضعف در اطلاع رسانی و برطرف کردن نگرانی‌های مردم و خانواده‌ها است. رسانه‌ها نیز در این مسیر باید کمک حال توسعه واکسیناسیون دانش آموزی باشند تا بتوان آموزش حضوری در کشور را از سر گرفت.

نظر شما